اسطوره‌ شماره ۹ از نگاه مربیان لیگ برتری

مربیان لیگ برتری به‌بهانه خداحافظی عادل غلامی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای او، برایش در کسوت مربیگری آرزوی موفقیت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سرعتی‌زن شماره ۹ تیم ملی والیبال ایران، چندی پیش با انتشار پیامی در صفحه مجازی خود از دنیای بازی در والیبال خداحافظی کرد.

عادل غلامی متولد بیستم بهمن‌ماه ۱۳۶۴ در محمودآباد است و در رده‌های پایه، مدال‌های نقره نوجوانان و جوانان آسیا و مدال برنز نوجوانان جهان را بر گردن آویخت؛ در ادامه با تیم کاله مازندران و بانک سرمایه تهران قهرمان لیگ ایران و با کاله در سال ۲۰۱۲ قهرمان آسیا شد.

بهترین مدافع میانی این مسابقات آسیایی که از ارتفاع ۳۴۱ سانتی متر اسپک می‌زد و در ۳۳۰ سانتی متری دفاع می‌کرد، سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و پس از دوسال وقفه، دوباره از سال ۲۰۱۳ در ترکیب ایران قرار گرفت و موفق شد با ایران به مقام قهرمانی مردان آسیا و چهارمی جام قهرمانان قاره‌ها در سال ۲۰۱۳، مقام چهارمی لیگ جهانی، مقام ششمی قهرمانی مردان جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴ دست یابد.

در مسابقات انتخابی المپیک حضور مؤثری داشت تا تیم ایران به المپیک راه یابد و سابقه بازی درالمپیک ۲۰۱۶ ریو، جام جهانی ۲۰۱۵، جام قهرمان قهرمانان طی سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ و قهرمانی جهان سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در کارنامه دارد. این بازیکن مدال برنز جام قهرمانان بزرگ را نیز در گنجینه افتخارات خود آویزان کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد غلامی، اعتقاد شدید به کار تیمی است. این بازیکن پس از راه‌یابی تیم ملی والیبال ایران به المیپک و شکستن طلسم ۵۲ ساله راه‌یابی به رویداد مهم بین‌المللی، گفت: «یکی از دلایل مهم موفقیت تیم ایران این است که تیمی کار کردیم. می‌بینید هر کس داخل زمین می‌شود به چه نحوی کمک می‌کند. کادر فنی چقدر انرژی می‌دهد. مسئولان چقدر هم دل هستند، واقعاً این یک برد دست جمعی بود و جا دارد به کل گروه تبریک بگویم.»

سرعتی‌زن تیم ملی ایران تاکید کرد: «واقعا المپیک آرزوی والیبال ایران بود. این همه سال برای این هدف زحمت کشیده شد. فقط نباید این موفقیت را برای این ۱۴ نفر دانست، خیلی‌ها سال‌ها زحمت کشیدند. علاوه بر این بازیکنانی که اینجا هستند یک گروه در کنار این تیم زحمت کشیدند تا به اینجا رسید، فقط نباید این موفقیت و پیروزی را برای همین ۱۴ نفر دانست. همه زحمت کشیدند و به نوعی در صعود به المپیک سهم دارند باید به کل جامعه والیبال تبریک بگویم.»

به دنبال خداحافظی این بازیکن والیبال ایران، نظرات مربیان لیگ برتر والیبال مردان را در این خصوص جویا شدیم.

تندروان: غلامی با هوش سرشار سری در سر بزرگان یافت

محمدرضا تندروان، سرمربی تیم شهداب یزد گفت: عادل استعدادی منحصربه‌فرد بود و در پستی بازی می‌کرد که شاید به لحاظ فیزیکی نیاز به قد بلندتری داشت، اما با هوش سرشار و تعهدش به کار توانست در بزرگان دنیا سری در سرها داشته باشد و در مسابقات مهمی مانند المپیک در ترکیب تیم ملی قرار گیرد.

او یکی از کم‌نظیرترین بازیکن‌های سرعتی‌زن در دنیا بود که توانست در بالاترین سطح والیبال بازی کند. غلامی تا آخرین لحظه خیلی باهوش، متعهد و با انگیزه والیبال بازی کرد.

اکبری: یکی از بازیکنان ارزشمند والیبال خداحافظی کرد

پیمان اکبری، سرمربی تیم پیکان اظهار کرد: غلامی یکی از بازیکنان ارزشمند والیبال کشور است که سال‌هایی که در خدمت تیم ملی بود بسیار برای آن زحمت کشید. در تیم‌های باشگاهی هم عملکرد خوبی داشت و درمجموع در هر تیمی که حضور داشت، بازیکن مؤثری بود. او همواره تمام تلاشش را کرد تا در خدمت تیم باشد چه در تیم باشگاهی یا تیم ملی و با تمام وجود برای این تیم‌ها زحمت کشید.

اکبری با بیان اینکه خداحافظی برای همه بازیکنان وجود دارد، تصریح کرد: یک روز همه می‌آیند و روز دیگر هم از بازی والیبال خداحافظی می‌کنند. این داستان برای همه ما وجود داشته و حتی برای خیلی از بازیکنان فعلی تیم ملی هم در آینده پیش خواهد آمد. این خداحافظی کردن از بازی سخت است، اما با توانمندی‌ای که عادل دارد می‌تواند این موضوع را درون خود حل‌وفصل کرده و در بخش‌های دیگر چون مربیگری و باشگاه‌ها شروع به فعالیت کند. به نوبه خود برای این بازیکن باسابقه آرزوی موفقیت دارم.

سیدعباسی: امیدوارم غلامی از مجموعه والیبال جدا نشود

سیدجهانگیر سیدعباسی، سرمربی تیم شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه غلامی بازیکن بسیار باکیفیتی بوده است، گفت: او در مدتی که در ترکیب تیم ملی قرار گرفت به جای بازیکن بزرگی مثل علی نادی در ترکیب جای گرفت و به خوبی وظایفی را که برعهده‌اش گذاشته شده بود، انجام داد.

غلامی بازیکنی مطیع و در خدمت تیم بود. برای او آرزوی موفقیت دارم؛ امیدوارم از مجموعه والیبال جدا نشود و شخصیت والیبال خود را با مربی‌گری یا فعالیت در زمینه‌های دیگر ادامه دهد.

صمدی: نبود غلامی در والیبال احساس خواهد شد

حامد صمدی، سرمربی نیان الکترونیک خراسان اظهار کرد: غلامی یکی از سرمایه‌های والیبال کشور بود و مشابه این بازیکن را در تیم نیان الکترونیک داریم. امثال عادل و سیدمحمد موسوی از نسل طلایی والیبال و برای همه قابل احترام و جز مفاخر والیبال کشور هستند. حیف است که این بازیکنان از دنیای بازی در حوزه والیبال خداحافظی می‌کنند و مسلماً نبودشان در لیگ والیبال احساس خواهد شد.

وی افزود: از این بازیکنان مثل شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی و عادل غلامی خاطرات خوبی داریم؛ اگر دوره والیبال این بازیکنان تمام شود واقعاً حیف خواهد بود و پیدا کردن جایگزین برای آن‌ها زمان‌بر است، چون از نظر کیفیت بازی همه جز تراز اول‌های مملکت بودند و بسیار ناراحت کننده است که شاهد خداحافظی کردن این بازیکنان از دنیای والیبال باشیم.

صادقیانی: بازیکنی که با شوخی‌هایش به تیم کمک می‌کرد

آرش صادقیانی، سرمربی راه‌یاب ملل مریوان هم با تاکید بر اینکه عادل یک بازیکن با انگیزه، جنگنده و باغیرت بود، اظهار کرد: ما در تیم نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و در باشگاه کاله با هم هم‌تیمی بودیم.

بازیکنی خوش‌خنده که هنگام باخت با شوخی‌هایش به تیم کمک می‌کرد و این موارد شاخص‌ترین ویژگی‌های اخلاقی این بازیکن محسوب می‌شد. خاطرات بسیاری از او دارم که هیچ‌کدام قابل تعریف و انتشار نیست.

جزیده: امیدوارم غلامی در عرصه مربیگری به والیبال خدمت کند

عظیم جزیده، سرمربی تیم سایپا ضمن بیان اینکه به تصمیم غلامی درباره خداحافظی از دنیای والیبال احترام می‌گذارد، عنوان کرد: او بازیکن بسیار خوبی است که برای تیم ملی بسیار زحمت کشیده و در جامعه والیبال تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: خداحافظی با چنین بازیکنانی به دلایلی چون کمردرد سخت است؛ به هر حال مردم با بازی‌های او در تیم ملی خاطرات بسیاری دارند و امیدوارم این بازیکن هر جا هست، موفق باشد. خداحافظی از عرصه بازی به دلیل بالا رفتن سن یا آسیب‌دیدگی اجتناب‌ناپذیر است.

به‌طورقطع حضور عادل غلامی در تیم ملی تأثیرگذار بوده و شرایط خوبی برای این ورزش و مردم کشور ایجاد کرده است؛ برای او و خانواده‌اش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در عرصه مربیگری هم به جامعه والیبال خدمت کند.

محمدکاظم: عادل یکی از بهترین سرعتی زن‌های والیبال ایران بود

محمد محمدکاظم، سرمربی مس رفسنجان با تاکید بر اینکه غلامی یکی از بهترین سرعتی زن‌های والیبال ایران بوده است، گفت: تقریباً والیبال را با هم شروع کردیم و در تیم ملی نوجوانان و جوانان هم‌تیمی بودیم.

تقریباً همزمان وارد عرصه بزرگسالان شدیم و عادل یکی از بازیکنان خوب والیبال ایران بود که بسیار برای این ورزش زحمت کشید. در دوران طلایی با حضور ولاسکو بسیار خوب درخشید و توانست عناوین مختلفی را برای تیم ایران و باشگاه‌ها کسب کند. برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در حوزه مربی‌گری ورود کند و موفق باشد.

سنگدوینی: والیبال به عادل غلامی نیاز دارد

عیسی سنگدوینی سرمربی پاس گرگان با بیان اینکه غلامی یکی از بازیکنان ارزشمند والیبال ایران است، اظهار کرد: او سالیان سال پرچم کشور را به اهتزاز درآورده و باعث افتخار ورزش ایران و به خصوص خانواده بزرگ والیبال ایران است. امیدوارم در صحت و سلامت باشد؛ والیبال به او نیاز دارد.

غلامی تاکنون در زمین به عنوان بازیکن حضور داشته و حالا که شرایط حضورش به عنوان بازیکن وجود ندارد، باید شرایطی فراهم شود که در کنار زمین والیبال باشد. او باید تمام دانش و اندوخته‌های این سال‌ها را به نسل پایه انتقال دهد تا آن‌ها هم مانند خودش بتوانند افتخار کسب کنند.

عطایی: غلامی با خاطره‌ای خوش به دوران بازی پایان داد

بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز آمل هم در این خصوص گفت: غلامی یکی از بازیکنان باکیفیت والیبال در دهه اخیر بود. بازیکنی که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در مسیری که والیبال نوین کشور حرکت می‌کرد توانست به والیبال کمک کند.

او در کنار بازیکنان بزرگی قرار داشت و در کنار آن‌ها برای والیبال کشور بزرگی کرد. باهوشمندی و تفکر بسیار بالا در پست مدافع میانی که نیازمند قد و فیزیک بسیار بلند است، با قدی نه چندان بلند قرار گرفت و توانست با بزرگان دنیا رقابت کند.

وی با بیان اینکه غلامی با بهترین کیفیت والیبال را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: همه این موارد به دلیل هوشمندی بالای او بود و کمکش کرد که در این سطح از والیبال دنیا بدرخشد. همین هوشمندی به او کمک کرد که در زمان مناسبی تصمیم به خداحافظی بگیرد و کیفیت واقعی‌اش را در والیبال به نمایش گذاشت.

او اجازه نداد این کیفیت دچار نزول شود و با خاطره‌ای خوش به دوران بازیکنی خود پایان داد. آرزوی موفقیت برای غلامی دارم و به نظرم او می‌تواند در بخش‌های دیگر به والیبال کمک کند چرا که این حوزه نیازمند استفاده از چنین سرمایه‌هایی است.

کد خبر 634512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.