لزوم توجه به مصرف سوخت برای حفظ سلامت محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: حفظ سلامت محیط زیست و مردم، در مصرف سوخت ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت هوای پاک، طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین (کهاب) با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست استان، در جایگاه سوخت دروازه فارسان شهرکرد افتتاح شد. طرح کهاب بر اساس مصوبه هیئت وزیران، با هدف کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین، از سال ۸۷ تا کنون از سوی وزارت نفت اجرا می‌شود و پیگیری آن بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس آئین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌ها در قانون هوای پاک، در دستور کار جایگاه‌های سوخت استان قرار گرفته است، تا ضمن جلوگیری از انتشار مواد آلی فرّار در محیط زیست و حفظ سلامت مردم و محیط زیست، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: با اجرای این طرح، هنگام سوخت‌گیری خودروها بخارات بنزین موجود در مخزن به سامانه بازیافت منتقل می‌شود. با افتتاح و تکمیل این طرح، دومین جایگاه سوخت در مرکز استان با موفقیت به چرخه اجرای این طرح پیوست.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست منبع زیبایی طبیعی بوده و طبیعت برای سلامت جسمی و روحی لازم است، اما زیبایی طبیعی این سیاره در معرض خطر است، بسیاری از گونه‌های جانوران و گیاهان در حال انقراض هستند و با ساخت ساختمان‌ها و کارخانه‌های جدید، روزبه‌روز از میزان زیبایی‌های طبیعی کاسته شده و جای آن را آسمان‌خراش‌ها و کارخانه‌های آلاینده می‌گیرند. هنگامی که وضعیت اکوسیستم‌ها به هم می‌ریزد و نظم حاکم بر آن‌ها دچار اختلال می‌شود، این اختلال بر سراسر سیاره زمین تأثیر می‌گذارد و همه این مشکلات زیست‌محیطی پیامدهای ناخوشایند گسترده‌ای برای سلامت کره زمین و ساکنان آن دارد.

یوسف‌پور ادامه داد: تخریب محیط زیست، تأمین منابع طبیعی زمین مانند آب پاک و مواد غذایی را تهدید کرده و می‌تواند به اختلال در عملکرد طبیعی منطقه‌ای بینجامد. محافظت از محیط زیست اهمیتی برابر با مراقبت از جان انسان‌ها دارد و لازمه این امر کسب آگاهی درباره محیط زیست است، فعالیت‌های انسانی تأثیری ویرانگر بر بسیاری از اکوسیستم‌ها دارد که ادامه آن می‌تواند سلامت کره زمین و همه موجودات زنده و غیرزنده را به خطر بیندازد.

وی گفت: افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش نیازهای اولیه و در پی آن، تخریب و دگرگونی هر چه بیشتر تنوع زیستی و گسترش روزافزون آلودگی‌ها، زمینه‌ساز تخریب و تهدید محیط زیست شده است، که تصحیح این روند، مستلزم توجهی ویژه است. با توجه به اینکه در حال حاضر علم و آگاهی انسان نسبت به گذشته بیشتر شده است، باید ارزش واقعی طبیعت و محیط زیست بیش از پیش برای عموم شهروندان تبیین و مشخص شود و ضرورت حفاظت جدی از آن به همگان یادآوری شود.

کد خبر 634498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.