افزایش تقاضای رویکردهای شهر هوشمند در آمریکا

فراست اند سالیوان، شرکت مشاوره تجاری آمریکایی، پیش‌بینی کرده است که تا چند سال آینده، گرایش شهرهای سراسر جهان، به ویژه ایالات متحده آمریکا، به پیاده‌سازی رویکردهای شهر هوشمند به طور باور نکردنی افزایش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخورداری از فناوری‌های روز دنیا مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به بهبود چشمگیر کیفیت زندگی و تسهیل مدیریت در شهرهای هوشمند منجر شده است و همین امر، مدیران سراسر دنیا را به بهره‌گیری هرچه بیشتر از این تدابیر سوق داده است. در همین راستا، محققان شرکت فراست اند سالیوان پیش‌بینی کرده‌اند که تا چند سال آینده، شهرهای سراسر دنیا تحولی عظیم را در حوزه هوشمندسازی شهری تجربه خواهد کرد، که در این میان به نظر می‌رسد شهرهای ایالات متحده آمریکا گرایش بیشتری به بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای مدیریت بهتر مناطق از خود نشان می‌دهند و در تلاش هستند از استانداردهای اینترنت ۵G برای ارتقای شبکه ارتباطی استفاده کنند.

شبیه‌سازی داده‌ها

فراست اند سولیوان چنین استدلال کرده‌اند که علاوه بر اثربخشی بهره‌گیری از رویکردهای شهر هوشمند بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان و تسهیل مدیریت شهری، لزوم کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، به حداقل رساندن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین علل افزایش گرایش مدیران آمریکایی به اتخاذ رویکردهای شهر هوشمند به حساب می‌آید. در این راستا، برنامه‌ریزان شهری اغلب تلاش می‌کنند به توسعه استراتژی‌های مدیریت ترافیکی به روش هوشمند بپردازند و از این طریق، نه‌تنها به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کنند، بلکه در به حداقل رساندن وقوع حوادث ترافیکی سهیم شوند.

افزایش تقاضای رویکردهای شهر هوشمند در آمریکا

در این رابطه، بسیاری از برنامه‌ریزان آمریکایی به ایجاد گروه‌های مشارکتی به منظور شبیه‌سازی داده‌های شهری، اشتراک تجربه‌های مؤثر بر رونق اقتصادی ناشی از بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و بهبود حمل‌ونقل انبوه پرداخته‌اند. در واقع، ایجاد شبکه‌های شهری برای اشتراک اطلاعات و تجربه‌های مدیران مختلف نه‌تنها به کاهش هزینه‌های شهری کمک می‌کند، بلکه در تسهیل پیاده‌سازی پروژه‌های شهر هوشمند بسیار اثربخش است. نتیجه چنین اقداماتی به هوشمندسازی هرچه بیشتر شهرهای آمریکایی منجر خواهد شد، ضمن این‌که در به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد که این امر به سهم خود بهبود کیفیت زندگی شهری را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 634487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.