تحولات شامات و غرب آسیا در سفر به آنکارا در دستور کار خواهد بود

وزیر امور خارجه گفت: تحولات در حوزه شامات و غرب آسیا، پیرو صحبت‌هایی که با مقامات سوریه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت، در برنامه سفر به ترکیه در دستور کار مذاکرات است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز طبق برنامه هماهنگ کرده بودیم که من هم در مسکو باشم و هم در آنکارا، علت آن هم برخی تحولات منطقه‌ای در مورد سفر به مسکو-آنکارا بود.

سفر به مسکو با کمی تأخیر انجام می‌شود

وزیر امور خارجه افزود: در نهایت قرار شد سفر مسکو را با قدری تأخیر انجام دهیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: قرار است در سفر به آنکارا در ابتدا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد، همچنین اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ترکیه به عمل آورد که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال به دلیل تحولات سریع در حوزه شامات و غرب آسیا که در جریان است، دو روز قبل در سوریه با بشار اسد و در لبنان با مقامات عالی لبنان گفت‌وگو داشتیم که در دستور کار مذاکرات خواهد بود.

وزیر امور خارجه افزود: در خصوص تحولات در قفقاز جنوبی و در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای که به امنیت منطقه بستگی دارد، رایزنی‌هایی صورت خواهد گرفت که در چارچوب نگاه دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر سیاست همسایگی و نگاه به آسیا، امروز تحرکات بیشتر در این حوزه یک ضرورت مهم است.

کد خبر 634464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.