۵۰ درصد تاکسی‌های رشت فرسوده است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: در این شهر شش هزار تاکسی فعالیت دارد که حدود ۵۰ درصد آن‌ها فرسوده است، لذا از دولت انتظار داریم به‌منظور حمایت از تاکسیرانان، تسهیلات بانکی کم‌بهره برای طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

مسعود عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکسیرانی یکی از مشاغل سخت محسوب می‌شود و خودروهای تاکسی تحت تملک اشخاص حقیقی است و شهرداری‌ها بر اساس قانون، وظیفه صدور پروانه فعالیت، سازماندهی و نظارت بر آنها را بر عهده دارند.

وی افزود: در ناوگان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت، شش هزار تاکسی فعالیت دارد که حدود ۵۰ درصد آن فرسوده است و به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو و نقدی بودی پرداخت وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، تاکسیرانان این شهر توان مالی برای نوسازی خودروی خود را ندارند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی فرسوده یک طرح ملی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را در بودجه سالانه دولت پیش‌بینی کنند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید به‌منظور حمایت از تاکسیرانان تسهیلات بانکی کم‌بهره برای طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این رانندگان قرار دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی گفت: به منظور ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، چندین جلسه با حضور یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تاکسیرانان برگزار کردیم و وی قول مساعد داد تا این موضوع را از مسئولان متولی پیگیری کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیگیر دریافت تسهیلات وام از بانک‌های این شهر برای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم از بانک‌هایی که با شهرداری رشت تراکنش مالی بالایی دارند، برای رانندگان تاکسی تسهیلات وام کم‌بهره دریافت کنیم.

عباس‌نژاد تصریح کرد: سقف تسهیلات وام بانک‌ها ۵۰۰ میلیون ریال است و با توجه به اینکه خودروی اختصاصی به طرح نوسازی تاکسی فرسوده قیمت بسیار بالایی دارد، مشکل تاکسیرانان با این مبلغ رفع نمی‌شود و بسیاری از آنها نیز توان بازپرداخت اقساط ماهیانه وام را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار، با مصوبه شورای اسلامی شهر رشت، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری برای کمک به تاکسیرانان اختصاص یافت، تا خدمات رفاهی مناسبی برای این قشرآسیب‌پذیر فراهم شود.

کد خبر 634414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.