از قتل یک دوست در بزم مستانه تا گلوله‌باران شدن طلافروش اهوازی

قتل هولناک یک دوست در بزم مستانه، مسمومیت ۷۰ دانش‌آموز و معلم اردبیلی، گلوله‌باران شدن طلافروش اهوازی، سرقت مسلحانه پس از ملاقات بیمار و دستگیری قاتل فراری با دو فقره قتل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از شهریور سال ۹۹ به‌دنبال وقوع درگیری دسته‌جمعی در یکی از خیابان‌های جنت‌آباد آغاز شد. ماموران به محل درگیری اعزام شدند و به بررسی پرداختند. در این میان روشن شد مرد جوانی به نام پیمان با ضربه چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

پیمان تحت درمان قرار گرفت، اما ساعتی بعد به‌خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. با مرگ مرد جوان ماموران به تحقیق و به ردیابی متهم فراری پرداختند. ماموران با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته خیابان توانستند متهم را که بعد از دعوای خونین سوار بر خودروی ال ۹۰ از محل گریخته بود، شناسایی و دستگیر کنند.

با بازداشت متهم ۴۵ساله به نام نریمان، وی منکر قتل شد و گفت: از سر کار به خانه برمی‌گشتم که یکی از دوستانم به نام حمید به دنبالم آمد و از من خواست تا به خانه دوست دیگرمان شاهرخ برویم. وقتی به آنجا رسیدیم، همگی مشروب خوردیم. ما همگی مست بودیم که از خانه خارج شدیم تا به خانه‌هایمان برگردیم، اما همان موقع یک نفر با سر به صورتم کوبید و من گیج شدم.

روی زمین افتاده بودم که چند نفر با چوب به سمتم حمله کردند و مرا کتک زدند. همان موقع برادرم به کمکم آمد و مرا به بیمارستان رساند. ساعاتی بعد خبردار شدم که یکی از دوستانم به نام نریمان در آن درگیری کشته شده است. من از ترسم به خانه برگشتم و دوباره مشروب خوردم که ماموران پلیس مقابل خانه‌مان آمدند و مرا بازداشت کردند. من بی‌گناه هستم.

در حالی که فیلم دوربین مداربسته نشان می‌داد پیمان قاتل نریمان است، سایر شاهدان نیز وی را شناسایی کردند. به این ترتیب وی به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و گفت: من و دوستانم مست بودیم که با هم درگیر شدیم و من در اوج مستی دوستم نریمان را با چاقو زدم.

در ادامه، وی برای بررسی سلامت روان به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس از معاینه‌های بالینی سلامت روان وی را تایید کردند. به این ترتیب برای وی به اتهام مباشرت در قتل عمدی و برای سه نفر از دوستان وی که در درگیری منجر به قتل شرکت داشتند، به اتهام مشارکت در نزاع منتهی به قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا آن‌ها به‌زودی از خود دفاع کنند.

بنا بر این گزارش، اولیای دم برای پیمان حکم قصاص خواسته‌اند.

مسمومیت ۷۰ دانش‌آموز و معلم اردبیلی

سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار شهرستان اردبیل، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ از دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل اطلاعاتی مبنی بر سردرد، ضعف جسمانی، خستگی شدید، حالت تهوع و استفراغ تعداد زیادی از دانش‌آموزان و معلمان مدرسه گزارش شد.

وی افزود: با توجه به فصل زمستان و علائم موجود اعلامی در تعداد زیادی از دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان دخترانه فرزانگان، موضوع به شکل قطعی مسمومیت ناشی از منواکسید کربن تلقی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در بیش از تلاش یک‌ساعته تکنسین‌های اورژانس اردبیل در محل حادثه، تعداد دانش‌آموزان و کادر مدرسه مسموم‌شده براثر استنشاق گاز منواکسید کربن از ۳۰ نفر به ۶۱ نفر افزایش یافت و برای تمام مصدومان در محل حادثه اقدامات اولیه پزشکی پیش‌بیمارستانی انجام شد.

وی ادامه داد: ۶۱ دانش‌آموز و کادر دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند که ۵۸ نفر برای ادامه اقدامات بیشتر درمانی مراکز درمانی بیمارستانی توسط عوامل اورژانس اردبیل منتقل شدند. ۱۹ مصدوم با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان تامین اجتماعی، ۱۶ مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۲ مصدوم به بیمارستان بوعلی و ۱۱ مصدوم به بیمارستان بوعلی منتقل شدند و چندین مصدوم دیگر این حادثه توسط خودروهای شخصی به بیمارستان انتقال یافتند.

اعجازی گفت: ساعتی پس از تعطیلی مدرسه فوق و مراجعه دانش‌آموزان و معلمان به منزل، علائمی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن مشاهده شده بود که ۹ نفر به مراکز درمانی بیمارستانی اردبیل مراجعه داشتند و درنهایت حادثه استنشاق گاز منواکسید کربن در دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل، حدود ۷۰ مصدوم در پی داشت که وضعیت بالینی همه مصدومان مناسب بوده و طی ساعات اخیر ۵۶ نفر از مصدومان از مراکز بیمارستانی اردبیل ترخیص شده و ۱۴ مصدوم دیگر تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد کامل و دقیق حادثه مذکور توسط متخصصان در دست بررسی است و برای پیشگیری از وقوع اتفاقات این‌چنینی در مجموعه‌های عمومی مانند مدارس با همکاری آموزش و پرورش و شرکت گاز شهرستان، از فردا از تجهیزات گرمایشی مشابه در مدارس شهرستان اردبیل در قالب یک مانور بازدید و بررسی انجام شده و در صورت وجود نواقص و ایرادات، رفع خواهد شد.

گلوله‌باران شدن طلافروش اهوازی

سرهنگ سیروس دریکوند، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، اظهار کرد: در پی تیراندازی راکبان یک دستگاه موتورسیکلت به فردی در یکی از مناطق شهر اهواز که به مرگ وی منجر شد، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان جنایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات مشخص شد که مقتول شغل طلافروشی داشته، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد فنی و تلاش شبانه‌روزی علی‌رغم پیچیدگی‌های موضوع، قاتل به همراه دو نفر همدستش را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در چند عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان اینکه موتورسیکلت به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: قاتل و همدستانش در تحقیقات پلیس به قتل ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی عنوان کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده و بازسازی صحنه قتل برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

سرقت مسلحانه پس از ملاقات بیمار

اواسط دی‌ امسال، زن جوانی سراسیمه به پرسنل انتظامات بیمارستان عرفان در غرب تهران مراجعه کرد و گفت: برای بازدید یکی از بستگانم که در این مرکز درمانی بستری است، به اینجا آمده بودم، اما هنگامی که قصد داشتم به خانه‌ام بروم، سوار خودروی خود شدم که ناگهان مرد جوانی با قمه وارد ماشین شد و با خشونت زیاد ماشینم را دزدید.

با اعلام این خبر به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد بلافاصله راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد متهم چند دقیقه قبل از اینکه مالباخته وارد خیابان شود در حال شناسایی سوژه برای سرقت بوده که ناگهان زن جوان را مشاهده کرده و قمه را از جیب کاپشن خود بیرون آورده و در ادامه اقدام به سرقت خودرو کرده است.

ماموران پلیس که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته کنار بیمارستان شده بودند، آن‌ها را هدف بازبینی قرار دادند و خیلی زود چهره سارق قمه‌کش را شناسایی کردند. تیم پلیسی پس از دریافت این سرنخ مهم، با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و در ادامه متوجه شدند خودروی زن جوان مجهز به سیستم جی‌پی‌اس بوده و اکنون این وسیله نقلیه در غرب تهران توقف کرده است.

همین کافی بود تا ماموران پلیس با دستور قاضی کشیک دادسرای ویژه سرقت راهی محل مدنظر شوند و سارق جوان را دستگیر کنند که در ادامه نیز قمه و خودروی مالباخته کشف شد. متهم نیز پس از انتقال به مقر پلیس در تحقیقات ابتدایی به جرم سرقت خودروی زن جوان با تهدید قمه در غرب تهران اعتراف و دلیل جرم خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد.

با دستور بازپرس پرونده متهم برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری قاتل فراری با دو فقره قتل

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، اظهار کرد: حسب اعلام پلیس آگاهی استان مرکزی مبنی بر اینکه فردی به اتهام دو فقره قتل عمدی در شهرستان زرندیه استان مرکزی متواری و به منظور خروج از کشور وارد شهر ارومیه شده است، مراتب در دستورکار مقام قضایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های مناسب و موثر قضایی انتظامی و نظارت مستمر مقام قضایی، متهم مذکور شناسایی و زمانی که در پوشش اتباع خارجی قصد خروج از کشور را داشت دستگیر شد و در تحقیقات به ارتکاب دو فقره قتل با استفاده از اسلحه شکاری با انگیزه اختلاف و درگیری اعتراف کرد.

کد خبر 634404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.