فلاحی: در استیضاح، مصالح کل کشور باید مدنظر باشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کثرت استیضاح در مقطع فعلی زیاد به صلاح دولت نیست، گفت: دخالت دادن مسائل شخصی و حوزه انتخابیه در طرح استیضاح‌ها درست نیست و نمایندگان باید تقوا و مصالح ملی را در این رابطه در نظر گیرند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره طرح استیضاح‌های متعدد وزرا در مجلس اظهار کرد: کثرت استیضاح در این مقطع، شاید خیلی به صلاح دولت نباشد. چراکه در شرایط فعلی، دولت باید مشغول کارش باشد.

وی تاکید کرد: دخالت دادن مسائل شخصی و حوزه انتخابیه در ارائه استیضاح‌ها درست نیست و نمایندگان باید تقوا و مصالح ملی را در نظر گیرند. بنابراین قطعا هیئت‌رئیسه و کسانی که تصمیم می‌گیرند و کمیسیون‌های مربوطه در سوالات باید مسائل کلان را در نظر گیرند و باید این موضوع را در استیضاح‌ها مدنظر داشته باشند که مصلحت کل کشور بر مصلحت یک استان، یک شهر یا یک نماینده می‌چربد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح، سوال و تذکر حق مجلس و نمایندگان است، گفت: طبیعتا برای اینکه دولت قوی باشد، باید این نظارت‌ها جدی‌تر باشد و دولت هم توجه کند که این ضعف‌ها را در وزارتخانه‌هایش حل کند.

وی گفت: در بعضی موارد که سوال، تذکر، پیگیری‌ها و رایزنی‌ها جواب نمی‌دهد، طبیعتا بحث استیضاح مطرح است که البته استیضاح هم باید رای بیاورد. چراکه در مواردی ممکن است استیضاح مطرح شود، اما رای نیاورد.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در دولت و مجلس فعلی نیز مانند دولت‌ها و مجالس قبلی، نباید این انتظار را داشت که دیگر هیچ استیضاحی صورت نگیرد. چراکه برای تقویت دولت و پاسخگویی به نیازهای جامعه، مردم و نظام نظارت جدی تا این اندازه هم ممکن است وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 634330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.