افزایش سرما در شرق و آلودگی هوای کلان‌شهرها/ بارش‌های تازه از امشب در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شرق و شمال‌شرق کشور به‌علت نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که ضرورت دارد تمهیدات لازم از سوی نهادهای متولی اندیشیده شود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوّی کشور اظهار کرد: همان‌گونه که از قبل اعلام شد بعدازظهر امروز سامانه بارشی از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و در بوشهر، بعضی مناطق خوزستان و فارس موجب بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

وی افزود: از روز آینده، این سامانه بارشی تقویت می‌شود و در بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و بعضی مناطق استان‌های هرمزگان، اصفهان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان موجب بارش برف و باران خواهد شد که شدت بارش‌ها در فارس و بوشهر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز چهارشنبه بیست‌وهشتم دی در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد بارش برف و باران را داریم. پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و روز جمعه در بعضی مناطق استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی تا پایان هفته به‌علت افزایش آلاینده‌های جوّی، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شرق و شمال‌شرق کشور به‌علت نفوذ توده هوای سرد کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که ضرورت دارد تمهیدات لازم از سوی نهادهای متولی اندیشیده شود.

وی درباره وضعیت جوّی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و روز آینده هوا در تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است. همچنین روز پنجشنبه بیست‌ونهم دی نیز هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت هفت درجه و یک درجه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر، گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا در ۲۱ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل یاسوج، همدان، گرگان، مشهد، کرمانشاه، کرج، قزوین، قم، شهرکرد، سنندج سمنان، ساری، زنجان، خرم‌آباد، تبریز، بجنورد، ایلام، اراک، ارومیه، اصفهان و اردبیل است.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا بیست‌وسوم دی ۶۱.۳ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۶۹.۲ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۱۱.۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 634322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.