ضرورت نقش آموزش در کاهش تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با توجه به تعداد بی‌سوادان و کم سوادان و پایین بودن سرانه مطالعه، فراگیر بودن رادیو و تلویزیون می‌تواند فرصتی استثنایی و کم‌نظیر، جهت گسترش برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در این رسانه‌ها باشد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی به‌وقوع می‌پیوندد، این اعمال و رفتار ناصحیح از نداشتن تجربه و مهارت کافی و نبود فرهنگ ترافیکی ناشی می‌شود که در نهایت از رکود آموزش، سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، چون وسایل نقلیه به‌تدریج تکامل پیدا کرده‌اند، لذا از همان ابتدا نوعی تعلیم و تربیت برای استفاده از آن وسایل در نظر گرفته شده و تعلیمات مربوط به این رفتار جزو آموزش‌های اجتماعی و اخلاقی آن جوامع به حساب آمده است و این آموزش‌ها همواره تدوام دارد، زیرا ضرورت این آموزش‌ها و استمرار آن برای تمام اقشار جامعه احساس می‌شود.

ئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: در کشور ما برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از خودرو، باید رفتار افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند یا با آن مواجه می‌شوند، مورد ارزیابی قرار گیرد و فرهنگ بهره‌گیری از وسایل نقلیه ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: به‌طور کلی باید برای جلوگیری از ضایعات و خسارت‌های ناشی از تصادفات رانندگی و زیان‌های عظیم مادی و معنوی و معضلات رفت‌وآمد، باید بدون از دست دادن فرصت اقداماتی قاطع و پیگیر انجام شود که سرلوحه تمام این اقدامات آموزش است.

سرهنگ محمدی گفت: لازم است به امنیت ترافیکی کشور بها داده شود و جهت حفظ سرمایه‌های حیاتی مادی و معنوی جامعه که لازم است برای امور زیربنایی و اساسی صرف شود، اقدامات قاطعی انجام گیرد.

وی افزود: در حال حاضر وظیفه سنگین و خطیر نهادها و سازمان‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، صداوسیما و دیگر رسانه‌های ارتباط جمعی و پلیس راهنمایی و رانندگی به‌طور کامل مشهود و مشخص است و در کوتاه مدت نقش رسانه‌های ارتباط جمعی، به ویژه تلویزیون به لحاظ مقبولیت گسترده آن در جامعه در این زمینه دارای اهمیت و ارزشی بسیار والا و غیرقابل انکار است.

ئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بی‌سوادان و کم‌سوادان و پایین بودن سرانه مطالعه، فراگیر بودن رادیو و تلویزیون می‌تواند فرصتی استثنایی و کم‌نظیر، جهت گسترش برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در این رسانه‌ها باشد.‌

کد خبر 634292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.