مشکلات مالی شهرداری ارومیه رفع شود

رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سال آینده با وضعیت فعلی درآمدهای شهرداری با مشکل مالی مواجه خواهیم شد و در این صورت شهر از قافله توسعه عقب خواهد ماند، لذا باید به فکر چاره‌ای اساسی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مصطفی‌زاده امروز_دوشنبه بیست‌وششم دی_ در جمع خبرنگاران با انتقاد از پروژه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی انتقال آب خلیج فارس به یزد اظهار کرد: به نمایندگی از مردم آذربایجان از مسئولان ذیربط می پرسم که در این بین پس تکلیف دریاچه ارومیه چه می‌شود؟

وی ادامه داد: تبعیض را علاوه بر احداث کارخانجات عظیم صنعتی در طرح‌های آبرسانی نیز می‌بینیم، زمانی که مردم غیور آذربایجان در دفاع مقدس در حال دفاع از کیان کشور بودند با دلارهای هفت تومانی در حال احداث کارخانجات عظیم مادر در کویر بودید و اکنون برای تأمین آب این صنایع یکصدو پنجاه هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهید در حالی که دریاچه ارومیه جلوی چشمان شما جان می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نمی‌گوییم که چرا به آنجا آبرسانی می‌کنید ولی تبعیض در اهمیت دادن به سلامت انسان‌ها را به هیچ عنوان قابل قبول نمی‌دانیم چرا که معتقدیم حداقل در موضوع جان انسان‌ها نباید بی‌عدالتی باشد.

وی تصریح کرد: امروز بر اثر احداث صنایع عظیم صنعتی در استان‌های مرکزی و در نتیجه ارزش افزوده ناشی از درآمد این صنایع، شهرداری‌های استان‌های مرکزی به شهرداری‌های توانمند از لحاظ مالی تبدیل شده اند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از تصویب طرح جامع ارومیه اضافه کرد: برای سازندگان ساختمان صرفه اقتصادی ندارد که زمینی را با قیمت بالا در شهر خریداری کنند و تنها چهار طبقه مجوز ساخت‌وساز داشته باشند و در نهایت این امر منجر به تداوم فرار سرمایه‌گذاران بخش مسکن و به طبع آن کاهش درآمد شهرداری خواهد شد، این در حالی است که مردم بعضی از مناطق ارومیه در مورد زمین‌های قولنامه ای با مشکلات عدیده ای روبه‌رو هستند، شاهد هستیم عده‌ای تلاش کرده و می‌کنند تا در مسیر مصوبه رفع مشکلات زمین‌های قولنامه ای سنگ‌اندازی کنند.

مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: حفظ شأن و عزت کارکنان شهرداری خط قرمز اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه است و در این راستا در مدت ۱۶ ماه گذشته حق و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری به طور کامل پرداخت شده است، سال آینده با وضعیت فعلی که برای درآمدهای شهرداری بوجود آورده اند با مشکل مالی مواجه خواهیم شد و در این صورت شهر از قافله توسعه عقب خواهد ماند پس باید به فکر چاره‌ای اساسی باشیم..

وی ادامه داد:سال آینده با وضعیت فعلی درآمدهای شهرداری با مشکل مالی مواجه خواهیم شد و در این صورت شهر از قافله توسعه عقب خواهد ماند، لذا باید به فکر چاره‌ای اساسی باشیم.

کد خبر 634280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.