اصفهان در انتظار بهمنی سردتر از حد نرمال/ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در بهمن‌ماه هوا سردتر از حد معمول خود خواهد بود، گفت: در بلندمدت، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود هستیم.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین وضعیت دمای استان اصفهان، اظهار کرد: از اوایل دی‌ماه سال جاری شاهد ریزش هوای سرد قطبی بر کشور و سطح استان بودیم که منجر بهکاهش دما در بیشتر مناطق استان شد.

وی افزود: بیشترین کاهش دما، مربوط به مناطق غربی استان بود که دمای هوا به ۲۰ تا ۲۵ درجه زیر صفر کشیده شد و شهرستان‌هایی مانند فریدون‌شهر، فریدن، بوئین‌میاندشت، دهاقان و سمیرم، بیشترین کاهش دما را نسبت به حد نرمال خود تجربه کردند.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کماکان شاهد شرایط سردتر از حد نرمال خواهیم بود، تصریح کرد: طی یک ماه آینده و در بهمن‌ماه نیز مانند دی‌ماه، هوا سردتر از حد معمول خود خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود، ادامه داد: بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود (کوهرنگ)، نسبت به سال گذشته به مراتب حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر است، اما به طور کلی و در بلندمدت شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بارش‌ها در این منطقه هستیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی و با بیان اینکه بهمن سردی را تجربه خواهیم کرد، گفت: صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود که تدابیر خاصی برای جلوگیری از اتلاف انرژیاندیشیده شود تا زمستان سال جاری، به سلامت پیشت سر گذاشته شود.

کد خبر 634255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.