کاهش ۲,۸۰۰ میلیاردتومانی زیان انباشه ایران‌خودرو با فروش در بورس کالا

در سال‌های اخیر و متأثر از موضوع قیمت‌گذاری دستوری، حداقل بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان منفعت از جیب ایران‌خودرو و سایپا و سهامداران آن خارج شده است. با عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا ۲,۸۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته این شرکت کاسته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خطیبی اظهار کرد: با این عرضه‌ها دولت به عوارض، مالیات و درآمدهای خود نیز خواهد رسید و با توجه به اختلاف قیمت محسوس با بازار، مردم نیز از خریدها راضی هستند.

وی بیان داشت: ایران‌خودرو از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ درصد از هدف تیراژ ۷۵۰ هزار دستگاهی خود را پوشش داده و تاکنون تولید ۴۶ درصد نسبت به پارسال بیشتر بوده است.

خطیبی، قیمت‌گذاری دستوری را مهم‌ترین مشکل صنعت خودروی کشور برشمرد و گفت: با وجود ۳۸ درصد سهم بازار خودروسازان به جز ایران‌خودرو و سایپا و سهم ۱۲ درصدی خودروسازان خصوصی تجاری، نمی‌توان گفت که این بازار انحصاری است، اما شاهدیم به همین بهانه دخالت‌های در قیمت‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: در سال‌های اخیر و متأثر از موضوع قیمت‌گذاری دستوری، حداقل بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان منفعت از جیب ایران خودرو و سایپا و سهامداران آن خارج شده است.

خطیبی گفت: با عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا ۲,۸۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته این شرکت کاسته شد.

به گزارش ایمنا، امروز نیز ۱۰ هزار دنا پلاس سفید با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان و نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار فروش رفت.

کد خبر 634251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.