۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
اندر وعده‌های آقای وزیر!

وزیر ورزش و جوانان ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ بود که بابت سوال نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور یافت، اما بعد از توضیحات موفق به قانع کردن نمایندگان مجلس نشد و دومین کارت زرد را هم از مجلس دریافت کرد، پیش از این نیز سجادی از مجلس یازدهم کارت زرد گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید سجادی سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد و برای دریافت رای اعتماد کار سختی داشت، اما در ادامه عملکرد وزیر با انتقاداتی رو به رو بود و همین موضوع باعث شد تا برای پاسخ به سوال نماینده مردم اهواز و جمعی از نمایندگان در نشست علنی روز ۱۳ دی ماه مجلس شورای اسلامی حاضر شود. سوال مجتبی یوسفی و جمع دیگری از نمایندگان از وزیر درباره علت سوءمدیریت در ورزش حرفه‌ای و به طور خاص فوتبال، هزینه‌های نامتعارف، عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال در قراردادهای مربیان خارجی تیم ملی و باشگاههای پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بستن قراردادهای نجومی با برخی بازیکنان و مربی‌های خارجی و عدم پیگیری به موقع حقوقی و محکومیت مکرر و پرداخت جریمه‌ها از بیت المال، دیپلماسی ضعیف ورزشی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال و برخی تیم‌های ورزشی کشورمان در دستور کار بود.

اما در ادامه نمایندگان از پاسخ سجادی قانع نشدند و با ۱۳۶ رای مخالف از ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن، به وی کارت زرد داده شد. در چنین شرایطی مسلم است که سجادی برای حفظ کرسی باید اقداماتی انجام بدهد تا انتقادات نمایندگان مجلس فروکش کند. این درحالی است که بخش مهم استراتژی وزارتخانه بعد از دومین کارت زرد، انعکاس پررنگ اخبار مدنظر وزارتخانه در رسانه‌ها است.

همگام طرحی برای نزدیک‌تر شدن به مردم

در جدیدترین اتفاق، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان از کلید خوردن طرح همگام خبر داد و پایگاه خبری وزارت ورزش نیز اینگونه نوشت: «سید هادی قره سید رومیانی از کلید خوردن طرح «همگام» در وزارت ورزش و جوانان خبر داد.» در ادامه مجری طرح نیز بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دلسوزان استان‌ها را در تشریح کار طرح همگام بیان کرده است.

سرپرست پارلمانی که در ۲۶ آذر سال ۱۴۰۱ ماه به وزارت ورزش آمده، یک ماه بعد از انتصابش طرح جدیدی کلید زده است؛ البته طرح‌های ساده‌ای از این قبیل می‌توانست زودتر کلید زده شده تا فشارها بر وزارت کمتر شود این در حالی است که یکی از برنامه‌های دولت انقلابی و رئیس دولت، نظارت مردمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و دلسوزان در پیشبرد امور است.

عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در شهرها و استان‌ها یکی از محورهای مورد اشاره نمایندگان خواهان استیضاح بود که در واقع طرح همگام می‌تواند تمرکز وزیر را از پایتخت به سایر استان‌ها بیش از پیش کند چراکه باتوجه به صحبت‌های مطرح شده در این طرح سعی دارند تا نقاط ضعف و قوت وزارت در استان‌ها، مطالبات مردم مناطق مختلف و… مورد توجه قرار گیرد. همچنین سفرهای استانی وزیر باید زمینه رفع بهتر مشکلات را فراهم کند.

وعده وزیر در حوزه جوان سازی جمعیت و ازدواج جوانان

وام ازدواج نیز موضوع مهم دیگری است که در حوزه اختیارات وزارتخانه ورزش و جوانان بوده و نشان می‌دهد سجادی وزیر ورزش، باید بیش این به آن توجه کند؛ البته این در حالی است که روزهای گذشته وزارت ورزش خواهان افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان شده است که در این رابطه باید به چند نکته توجه بیشتری شود:

۱) مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین مشروط (آقایان به شرط کمتر از ۲۵ سال و دختران زیر ۲۱ سال) است، باتوجه به اینکه تشویق به ازدواج در سنین پایین بسیار مهم و پر اهیمت است، اما باید مشوقی برای جوانان بالای ۲۵ سال وجود داشته باشد تا همه بتوانند از مشوق‌ها بهره ببرند.

۲) معضل بعدی درخصوص اعطای این وام این است که برخی افراد مدت‌هاست که نتوانستند وامی دریافت کنند و باید نظارت بیشتری در در زمینه وجود داشته باشد. هر چند طبق قانون بانک مرکزی زوج‌های جوان باید ۱۰ روزه وام ازدواج دریافت کنند، اما بنا به مشکلات مختلف نظیر معرفی ضامن و… مدت‌ها برخی زوجین برای تکمیل مدارک انتظار می‌کشند.

به گزارش ایمنا، در روزهایی که اداره وزارت ورزش و جوانان از سوی وزیر مورد نقد قرار می‌گیرد و به نوعی برخی افراد حمید سجادی را وزیر ورزش منهای جوانان می‌دانند باید دید سجادی برای رضایت منتقدان و تداوم حضور در ساختمان وزارتخانه چه تدبیری را اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 634245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.