تصویب کلیات اجرایی احداث «باغ ایرانی» در شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: کلیات اجرایی احداث «باغ ایرانی» در شورای اسلامی شهرکرد مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز - دوشنبه بیست و ششم دی- در یکصد و پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به تصویب کلیات اجرایی احداث «باغ ایرانی» در پارک ملت شهرکرد اظهار کرد: این طرح از طریق مشارکت بین شهرداری و بخش خصوصی به روش BOLT انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی و بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه مدیریت شهری در دستور کار شهرداری قرار گیرد و توان سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری مرکز استان اعتبارسنجی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم احداث شهربازی مجهز ویژه کودکان در شهرکرد افزود: احداث سالن‌های سرپوشیده به‌منظور فعالیت‌های شهربازی در فصل سرد سال مورد توجه شهرداری مرکز استان باشد.

وی یادآور شد: شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری روند تعیین تکلیف برج‌های دوقلو به‌عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری در شهرکرد را تسریع کند.

تسریع روند جانمایی احداث پارک مشاهیر

ماشاالله ایزدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: روند جانمایی احداث پارک مشاهیر با شاخص‌ها و پیوست‌های فرهنگی تسریع شود.

وی با اشاره به مغفول بودن فعالیت بنیاد شهرکردشناسی، تاکید کرد: این بنیاد برنامه‌های علمی خود را با همکاری مجموعه دانشگاهی برای روز شهرکرد در سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه اعلام کند.

ایزدی حمایت از راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در محله‌های مختلف شهرکرد را ضروری دانست و افزود: حمایت از پژوهشگران و مؤلفان با محوریت شهرکرد در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری کوتاهی نمی‌شود و اعضای شورای اسلامی شهرکرد هم هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه را نمی‌پذیرند.

آمادگی سه سرمایه‌گذار برای مشارکت در احداث باغ ایرانی

محمدرضا بیاتی، رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد گفت: دربخشی از پارک ملت برای احداث «باغ ایرانی» ۱۵ هزار مترمربع زمین پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در این طرح ۷۰۰ متر مربع ساختمان با طرح و نمای سنتی برگرفته از معماری گذشته ایران وعموما منطبق بر معماری دوران صفویه احداث و امکاناتی مانند پارکینگ، رستوران، باغ پرندگان، آکواریوم ماهی، موزه و بخش مشاهیر و منبع ذخیره آب چهار هزار مترمکعبی به‌منظورهدایت آب در کانال‌ها و توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.

بیاتی اظهار کرد: تاکنون سه سرمایه‌گذار از بخش خصوصی آمادگی خود را به‌منظور مشارکت با شهرداری برای احداث «باغ ایرانی» در پارک ملت شهرکرد اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این‌گونه طرح‌ها در ارتقای رفاه عمومی شهروندان، ایجاد فضای شاد، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت درآمدی شهرداری شهرکرد کمک می‌کند.

کد خبر 634194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.