شوراهای اسلامی تمام قد در کنار مسئولان قضایی و امنیتی است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای اسلامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری، پیگیری مطالبات مردمی که منجر به ایجاد تنش‌های اجتماعی شده است و پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی در شهر و روستا تمام قد در کنار مسئولان قضایی و امنیتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه بیست‌وششم دی_ در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به برگزاری هشت کارگاه آموزشی توسط شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با همکاری وزارت کشور و دادگستری، اظهار کرد: این کارگاه‌ها در راستای افزایش کارآمدی، کارایی و اثر بخشی شوراهای اسلامی است، کارگاه‌ها حول محور پنج آیتم آموزشی شامل آشنایی شوراها با قوانین و مقررات، مسائل مالی و حقوقی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، نحوه نگارش مصوبات، آشنایی با مسائل اقتصادی برگزار می‌شود که در این بین همت و همکاری دادستان‌ها و همچنین معاونت‌های دادگستری در انتقال نکات آموزشی و هم اندیشی و ارائه مسائل مهم بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: مطالب ارائه شده در کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با نقش شوراها و چگونگی توسعه همه‌جانبه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار راهگشا است.

سلیمانی تصریح کرد: شوراهای اسلامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری، پیگیری مطالبات مردمی که منجر به ایجاد تنش‌های اجتماعی شده است و پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی در شهر و روستا تمام قد در کنار مسئولان قضایی و امنیتی است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه نقش شوراهای اسلامی و حضور آنان‌ در شوراهای حل اختلاف استان و شهرستان‌ها ضروری است، گفت: طرح پیشنهادی افزودن یک تبصره ذیل ماده ۵ قانون شوراهای حل اختلاف مبنی بر عضویت یک نفر از اعضای شوراهای اسلامی در ترکیب هیئت‌های حل اختلاف استان و شهرستان‌ها از سوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است که می‌طلبد مسئولان امر نیز این مهم را پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه با موافقت رئیس‌کل دادگستری استان مقرر شد از اعضای شورای اسلامی استان به عنوان سفیران صلح و سازش در رسیدگی به پرنده‌های قضایی خاص دعوت به عمل آید، همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و دادگستری کل استان امضا شد.

کد خبر 634184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.