زنان دور از افراط در مسیر رشد حرکت کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: پس از انقلاب اسلامی به دور از افراط و تفریط، زنان در مسیر رشد حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _دوشنبه بیست‌وششم دی_ با حضور در بهزیستی شهرستان شهرکرد و محل کار بانوان شاغل اظهار کرد: در اسلام جایگاه زنان از نظر مقام انسانی، قرب به خداوند، رشد و کمال انسانی، هیچ تفاوتی با مردان ندارد.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر افزود: زن در جامعه حائز اهمیت و از دیدگاه اسلام مثل مرد است، یعنی جایگاه زنان از لحاظ مقام انسانی از لحاظ مقام قرب به خداوند، از لحاظ رشد کمال انسانی هیچ تفاوتی با مرد ندارد. آنجایی که خداوند می‌خواهد از مقام انسان تجلیل کند کلمه «رجال و رجل» را به کار نمی‌برد و از کلمه «لقد کرمنا بنی‌آدم» یعنی مرد و زن در کنار یکدیگر نام می‌برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه زنان از لحاظ معنوی، انسانی و تکالیف مهم اجتماعی دارای همان مقام و مرتبه مردان هستند، گفت: امروز برای خلق حماسه‌های سیاسی، زنان همان کاری را انجام می‌دهند که مردان انجام می‌دهند، در روزهای انقلاب و پس از انقلاب نیز این چنین بود، در صف‌های رأی این چنین است، در انتخابات‌ها هم این نقش را زنان ما ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی زنان جامعه ما از لحاظ سیاسی دارای این مقام هستند و پس از انقلاب اسلامی نیز به دور از افراط و تفریط در مسیر رشد حرکت کردند، اظهار کرد: شناخت جایگاه واقعی خویش، آدمی را از افراط و تفریط در کارها بازمی‌دارد و به شخصیت او تعادل می‌بخشد.

ایزدی ادامه داد: در حقیقت، حجاب، نماد عفت، عزت و خویشتن‌داری زنان و از شاخص‌های مهم فرهنگ دینی و ملی است، پوشش اسلامی نیز نگهبان زن است و به او امنیت و آرامش می‌بخشد، پس هر چه این پوشش، کامل‌تر شود، درصد امنیت و حفاظت زنان بالاتر می‌رود؛ پوشش، سدی بزرگ در برابر تهاجم فرهنگ غرب است.

وی اضافه کرد: کمال و شخصیت وجودی زن، اقتضا می‌کند که زن باشد و خود را از کارهایی که تنها، برازنده مرد است، بازدارد و بداند که قانون آفرینش، توانایی‌های فراوانی در نهاد او ذخیره کرده و این گونه به شخصیت وی تعادل بخشیده است.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران، بانوان شورای اسلامی شهرکرد و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال‌وبختیاری از حوزه‌های اداره بهزیستی شهرستان شهرکرد بازدید و با رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهرکرد دیدار کردند؛ در این بازدید با اهدای گل و لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های بانوان شاغل در بهزیستی شهرستان شهرکرد قدردانی شد.

کد خبر 634175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.