در مرحله پلی‌آف کار سختی داریم/اصفهان یکی از قطب‌های بسکتبال کشور است

«سطح بازی‌ها خوب است اما تیم‌های کردستان، گرگان، بهمن و نفت آبادان برای مرحله پلی‌آف دو بازیکن خارجی جذب می‌کنند که موجب سخت‌شدن شرایط ما می‌شود و سطح بازی‌ها بالاتر می‌رود، به همین دلیل سعی می‌کنیم مسابقات دور گروهی را با بهترین نتیجه پشت سر بگذاریم تا در پلی‌آف کار راحت‌تری داشته باشیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن فصل گذشته با قهرمانی در لیگ دسته اول بسکتبال مجوز حضور در رقابت‌های سوپرلیگ را دریافت کرد.

مدتی پس از صعود دختران سبزپوش، باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرد قصد تیم‌داری در بسکتبال بانوان را ندارد، چراکه نبود اعتبار کافی موجب تقویت‌نشدن لازم تیم می‌شد، اما در ادامه نظر مدیران این باشگاه تغییر کرد و گاندوها با جذب تنها سه بازیکن راهی مسابقات لیگ برتر شدند.

این درحالی است که در اوایل مسابقات، شاگردان شمس نتایج خوبی کسب نکردند، چراکه تعداد زیادی از بازیکنان این تیم اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کردند، اما در ادامه روند ذوبی‌ها به شکلی که آن‌ها حتی تیم قدرتمندی همچون شهرداری گرگان را شکست دادند و تا رده سوم جدول بالا آمدند.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با الهام رنجبر بازیکن تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن داشته که در ادامه می‌خوانید:

فصل گذشته همراه با تیم بسکتبال ذوب‌آهن مقام قهرمانی لیگ دسته اول را به دست آوردید و راهی سوپرلیگ شدید، اوایل فصل صحبت‌هایی مبنی بر انحلال تیم بود که این اتفاق رخ نداد و درحال‌حاضر هم با نتایج خوبی که کسب کردید در رده سوم جدول قرار دارید. راجع به شرایط تیم بگویید؟

سال گذشته بدون هیچ شکستی قهرمان لیگ دسته اول بسکتبال زنان شدیم و از دیگر تیم‌ها بهتر بودیم. اوایل سوپرلیگ یک سری مشکلاتی به وجود آمد که قصد داشتند تیم را منحل کنند، اما تلاش‌های زیادی انجام شد و این تیم در سوپرلیگ باقی ماند و درحال‌حاضر هم نتایج خوبی کسب کردیم، دیدگاه همه نسبت به تیم ما تغییر کرده و خوشحال هستند که تیم منحل نشده است.

براساس شنیده‌ها یکی از دلایلی که قصد داشتند تیم را منحل کنند این بود که تیم مقابل تیم‌های بزرگ باخت‌های سنگینی کسب نکند و حتی مقابل تیم سابقه‌دار شهرداری گرگان به پیروزی هم رسیدید، دلیل عملکرد خوب تیم بسکتبال ذوب‌آهن چیست؟

این تیم پتانسیل بالایی دارد زیرا اصفهانی‌ها می‌دانند چگونه بسکتبال بازی کنند. کادر تیم تلاش زیادی انجام داده و از جان و دل برای ما وقت گذاشتند، همچنین آنالیز تیم‌های مقابل و تمریناتی که داریم خیلی به روند رو به رشد ما کمک می‌کند و تیم‌های اصفهان از نظر علم بسکتبال از دیگر تیم‌ها بالاتر هستند.

در مسابقات خود دچار نوسان می‌شوید، یک کوارتر خوب و یک کوارتر عملکرد ضعیفی دارید. دلیل این موضوع را چه چیزی می‌دانید؟

هر بازی که داشتیم نوسانات در کوارترها متفاوت بوده است و این‌طور نبوده در کوارتری خاص تیم افت کند، اما در هر صورت دلیل آن را پیدا نکردیم.

نظر شما راجع به سطح لیگ برتر بسکتبال زنان ایران و مسابقاتی که برگزار می‌شود چیست؟

سطح بازی‌ها خوب است، اما تیم‌های کردستان، گرگان، بهمن و نفت آبادان برای مرحله پلی‌آف دوبازیکن خارجی جذب می‌کنند که شرایط ما سخت می‌شود و سطح بازی‌ها بالاتر می‌رود به همین دلیل سعی می‌کنیم مسابقات دور گروهی را با بهترین نتیجه پشت سر بگذاریم تا در پلی‌آف کار راحت‌تری داشته باشیم.

در لیگ برتر بسکتبال مردان بازیکن خارجی تأثیر زیای دارد به صورتی که قهرمان لیگ را مشخص می‌کنند، در لیگ برتر بسکتبال زنان هم بازیکن خارجی تأثیر زیادی دارد؟

تأثیر بازیکن خارجی در لیگ برتر بسکتبال زنان هم به خصوص در سطح علمی زیاد است، اما این نکته راهم باید بگویم که بازیکنان خارجی تیم‌ها در مرحله آخر مسابقات به جمع آن‌ها اضافه می‌شوند و هماهنگی لازم را در مسابقات نخواهند داشت که این موضوع یک امتیاز مثبت برای ما است. امیدوارم ماهم بتوانیم بازیکن خارجی وارد کنیم.

انتظارات شما از باشگاه ذوب‌آهن و مسئولان تیم چیست؟

امسال باشگاه ذوب‌آهن به خوبی از تیم حمایت کرده است فقط انتظار داریم مدیرعامل و مسئول بانوان بیشتر در تمرینات حضور پیدا کنند زیرا این موضوع باعث دلگرمی برای بازیکنان است.

ذوب‌آهن و پادما دوتیم سوپرلیگی از اصفهان هستند، این موضوع چقدر انگیزه دختران بسکتبالیست اصفهان را بیشتر می‌کند؟

قطعاً حضور این دو تیم در سوپرلیگ برای بازیکنان جوان انگیزه می‌شود. اصفهان همیشه یکی از قطب‌های بسکتبال بوده و بازیکنانش پتانسیل بالایی دارند.

کد خبر 634133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.