پورتو۴_فامالیکائو یک/ اژدها با طارمی به صدر نزدیک شد

تیم فوتبال پورتو در هفته شانزدهم لیگ‌ برتر پرتغال موفق شد به پیروزی قاطعانه خانگی مقابل فامالیکائو برسد و اختلاف خود را با صدر جدول کمتر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۲ بامداد امشب تیم‌های فوتبال پورتو و فامالیکائو در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر پرتغال در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و در ورزشگاه دراگائو برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و در پایان این پورتو بود که با نتیجه پرگل چهار بر یک از سد میهمان خود گذشت.

در این دیدار برای پورتو، گالنو (دو بار در دقایق ۱۰ و ۲۱) و اتاویو مونتیرو (دقیقه ۴۲) به‌همراه مهدی طارمی (دقیقه ۴۸) هرکدام یک‌بار برای پورتو گلزنی کردند؛ البته مهدی طارمی ستاره درخشان ایرانی پورتو یک‌بار دیگر در دقیقه ۵۸ موفق شد با یک‌چیپ دیدنی دروازه فامالیکائو را باز کند اما این گل به‌دلیل خطای‌هند مردود اعلام شد.

مهدی طارمی که در این بازی هم فرصت‌طلبی کرد و اختلاف خود با گلزن‌برتر لیگ را کاهش داد در دقیقه ۸۹ سرانجام از زمین بازی بیرون رفت و به‌جای وی دنیل لوآدر وارد زمین شد. طارمی اکنون با آمار ۱۰ گل پس از گونزالو راموس مهاجم ۱۱ گله و رقیب اصلی ستاره پورتو، در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ‌برتر پرتغال قرار دارد و به‌طورمشترک با پنج پاس‌گل در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ حضور پیدا کرده است.

گفتنی است طارمی پس از پایان بازی‌های جام‌جهانی و از زمان شروع سال ۲۰۲۳ در هفت دیدار توانسته شش‌گل بزند و دو پاس‌گل نیز داده و فقط در دو دیدار تأثیری روی گل‌های پورتو نداشته؛ این در شرایطی است که جواهر بوشهری پورتو در پایان سال ۲۰۲۲ نیز در جمع پنج گلزن برتر قرار گرفته بود و امسال نیز همین هدف را در سر دارد.

پورتو نیز هم‌اکنون با کسب یازدهمین پیروزی خود در پایان هفته شانزدهم، ۳۶ امتیازی شده و پس از بنفیکا که این هفته مقابل اسپورتینگ متوقف شد و ۴۱ امتیاز دارد، همچنین براگای ۳۷ امتیازی در رده سوم جدول جای گرفته است. شاگردان سرجیو کونسیسائو باتوجه به هفته‌های پیش‌رو فرصت این را دارند تا با کسب نتایج بهتر نسبت به نیم‌فصل اول، به صدر جدول برسند و از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته دفاع کنند.

کد خبر 634132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.