از ماجرای مردی که همسرش را در آتش سوزاند تا قتل برای ارثیه میلیاردی

سوختن دردناک زن جوان در آتش، قتل با ضربات چاقو، قتل برای ارثیه میلیاردی، به رگبار بستن دو جوان الیگودرزی و جزئیات قتل دختربچه سراوانی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شنبه بیست‌وچهارم دی‌ امسال، پرسنل انتظامات بیمارستان مهر در محله انقلاب، مرگ مشکوک زن جوانی را در بخش سوانح سوختگی به پلیس گزارش کردند. با اعلام این خبر به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، راهی این مرکز درمانی شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در بیمارستان با جسد زن حدودا ۴۰ساله‌ای مواجه شدند که براثر سوختگی فوت کرده بود. همچنین در بررسی‌های اولیه مشخص شد همسر متوفی که خود نیز به‌دلیل سوختگی در بیمارستان بستری بوده، پس از خبردار شدن از مرگ همسرش مخفیانه از این مرکز درمانی گریخته است.

تحقیقات میدانی نیز حکایت از آن داشت که ۱۰ روز قبل متوفی و همسرش به‌دلیل سوختگی به بیمارستان مهر مراجعه کردند، اما پرستاران هنگامی که علت سوختگی زن و مرد جوان را پرسیدند با اظهارات ضد و نقیضی از سوی همسر متوفی که دستش دچار سوختگی شده بود، مواجه شدند.

بررسی‌های کارآگاهان اداره دهم ادامه داشت تا اینکه دختر ۱۲ساله مرد جوان و متوفی، راز جنایت هولناکی را فاش کرد. دختر خردسال هنگامی که متوجه شده بود مادرش به کام مرگ فرورفته است، ابتدا به دایی خود و سپس به تیم جنایی گفت: ۱۰ روز قبل پدر و مادرم در خانه با یکدیگر دعوا کردند که در جریان این درگیری، پدرم با بنزین مادرم را به آتش کشید.

تیم جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم و با در دست داشتن هویت متهم، مرد جنایتکار را خیلی زود پیش از اینکه از محله انقلاب خارج شود، دستگیر کردند. متهم پس از بازداشت در تحقیقات اولیه مدعی شد همسرش در جریان درگیری خودش را آتش زده و بی‌گناه است.

با دستور محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل عمد شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ (امور جنایی، ویژه قتل)، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

قتل با ضربات چاقو

رسیدگی به این پرونده از دهم مرداد سال ۱۴۰۰ آغاز شد. مردی با پلیس تماس گرفت و از کشته شدن همکارش به نام سمیع خبر داد. به این ترتیب ماموران به محل درگیری در ساختمانی در جنوب تهران رفتند و با جسد خونین سمیع روبه‌رو شدند. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر ۱۷ساله به نام سعید که عامل جنایت معرفی شده بود، بازداشت شد.

پسر نوجوان به دادسرای اطفال منتقل شد و به قتل همکار خود با ضربه‌های چاقو اعتراف کرد. وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در حالی که یک سال از این ماجرا گذشته و وی ۱۸ساله شده بود، در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه گفت: اولیای دم در جلسه حاضر نیستند، اما پدر قربانی چند روز پیش به دادگاه مراجعه و درخواست خود مبنی بر قصاص را مطرح کرد و گفت نمی‌تواند در روز دادگاه در جلسه حاضر شود.

سپس سعید به اتهام قتل عمد، جرح غیرمنتهی به فوت و ورود و اقامت غیرقانونی به ایران از خود دفاع کرد. وی گفت: همه اعضای خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنند و بیشتر آنها در مشهد ساکن هستند. من یک سال پیش به یک قاچاق‌بر سه میلیون تومان پول دادم و او مرا به ایران آورد.

مدتی بود همراه سمیع و دوست دیگرم شریف به‌عنوان کارگر در زیرزمین یک خانه اتاقکی را به مبلغ ۱۶۰ هزار تومان اجاره کرده بودیم و اجاره آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. ما روزها ضایعات جمع می‌کردیم و آنها را می‌فروختیم. آن روز سمیع صبح از خواب بیدار شد و از خانه بیرون رفت و صبحانه خرید و سپس مرا بیدار کرد.

او می‌خواست مرا آزار دهد که مقاومت کردم. به همین خاطر چاقو کشید و ما با هم درگیر شدیم. نمی‌دانم چطور شد که چاقو به او برخورد کرد. من قصد کشتن او را نداشتم و چاقو ناخواسته به او خورد. همان موقع همکارم شریف با پلیس تماس گرفت و من دستگیر شدم.

قاضی گفت: در بازجویی مقدماتی گفته بودی وقتی چاقوی سمیع روی زمین افتاد، آن را برداشتی و به قربانی زدی. حالا ادعای تازه‌ای مطرح می‌کنی؟ و متهم پاسخ داد: چاقو را از روی زمین برنداشتم. در درگیری چاقو ناخواسته به سمیع برخورد کرد. قاضی گفت: شریف که شاهد ماجراست گفته تو و قربانی با هم اختلاف حساب مالی داشتید و چون او طلبش را از تو خواسته بود، تو او را کشتی. حالا چه دفاعی داری؟

متهم پاسخ داد: من آن زمان ۶۰۰ هزار تومان پول نقد همراه داشتم و نیاز مالی نداشتم. سمیع و شریف هر دو تصمیم داشتند مرا آزار دهند. قاضی پرسید: پزشکی قانونی جای چند بریدگی روی صورت، بازو و قلب قربانی را تایید کرده و این نشان می‌دهد قتل نمی‌تواند ناخواسته رخ داده باشد. چه دفاعی داری؟

متهم اضافه کرد: من برای دفاع از خودم سمیع را زدم. چون او دست از سرم برنمی‌داشت و می‌خواست مرا آزار دهد. سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: در بررسی‌ها روشن شده درگیری میان قربانی و متهم دامنه‌دار بوده است. آن روز قربانی و شریف هر دو قصد داشتند متهم را آزار دهند. به همین خاطر شریف خودش نیز در مظان اتهام است و نمی‌توان شهادت او را قبول کرد.

وی ادامه داد: متهم می‌گوید آن روز آنها قصد آزار وی را داشته‌اند، اما چون او مقاومت کرده آنها گفته‌اند قبلاً نیز به او قرص خواب‌آور خورانده و در خواب او را آزار داده‌اند. به همین خاطر متهم از شنیدن این حرف عصبانی و با آنها درگیر شده است. موکلم در دفاع از خودش قربانی را با چاقو زده و به همین خاطر به نظر می‌رسد قتل غیرعمدی رخ داده است.

بنا بر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

قتل برای ارثیه میلیاردی

دی‌ماه امسال، زن میانسالی به شعبه دوم دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و به بازپرس محمد وهابی گفت: پسرم که چندی قبل به ترکیه سفر کرده با من تماس گرفت و مدعی شد دایی‌اش را به‌خاطر ارثیه به همراه یکی از دوستانش در خانه‌ای در شهریار به قتل رسانده است.

پس از اظهارات این زن میانسال کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود مرد جوان را به اتهام قتل عمد در خانه‌اش دستگیر کردند. متهم در جریان تحقیقات به قتل عمد مرد جوان که دایی دوستش است، اعتراف کرد و گفت: دچار مشکلات مالی بودم که یکی از دوستان قدیمی‌ام درقبال دریافت پول به من پیشنهاد داد تا دایی‌اش را به خاطر مسائل ارثیه به قتل برسانیم.

من هم پیشنهاد دوستم را قبول کردم. به همین خاطر یک کارگر را برای کندن زمین که قرار بود جنازه را در آن قرار دهیم، استخدام و روز حادثه مقتول را به بهانه میهمانی به خانه مدنظر در شهریار دعوت کردیم. می‌دانستیم که مقتول شربت دوست دارد، به همین خاطر دوستم یک شربت سکنجبین آماده کرد و داخل آن دو قرص برنج ریخت.

هنگامی که مقتول شربت را نوشید، حالش بد شد و خواست تا او را به بیمارستان برسانیم، اما این این کار را انجام ندادیم. دوستم هنگامی که دید حال دایی‌اش بد شده است، مقتول را از جلو نگه داشت و از من خواست که با شمشیر چند ضربه به او وارد کنم که من هم این کار را انجام دادم و در ادامه مقتول ۴۰ساله را در مکانی که چند روز قبل از جنایت توسط کارگر کنده شده بود، دفن کردیم.

پس از آنکه مقتول را به قتل رساندیم، دوستم ماشین دایی‌اش را به‌عنوان دستمزد به من داد و پس از جنایت فرار کردیم، اما دوستم پس از ۲۵ روز با من تماس گرفت و ادعا کرد به‌زودی راهی کشور ترکیه خواهد شد. به‌دلیل مشکلات مالی این اقدام را انجام دادم و هنگامی که مقتول قرص‌های برنج را خورد به قتل رسید که ماشین مقتول را هم غیرقانونی فروختم و اکنون پشیمانم.

بدین ترتیب تحقیقات تیم جنایی برای صحت و سقم ماجرا آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد خواهرزاده مقتول پس از به‌قتل رساندن دایی‌اش کشور را به مقصد ترکیه با هواپیما ترک کرده است. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته شنبه بیست‌وچهارم دی‌، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم و متخصصان پزشکی قانونی راهی شهریار شدند و جسد مقتول را که دفن شده بود، کشف کردند.

با دستور محمد وهابی جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

به رگبار بستن دو جوان الیگودرزی

آبان سال جاری پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی توسط راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به سمت خودروی پژو ۴۰۵ در الیگودرز که منجر به قتل دو نفر شده بود، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد قاتل پس از قتل به شهرستان اهواز متواری شده است. ماموران پلیس الیگودرز با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه یکی از متهمان را در اطراف شهر اهواز شناسایی کردند. ماموران پس از هماهنگی قضایی قاتل را طی عملیاتی دستگیر کردند و او به جرم خود با همدستی یک نفر دیگر اعتراف و علت و انگیزه قتل را اختلاف و درگیری‌های قبلی اعلام کرد. تلاش برای دستگیری دیگر متهم در دستورکار پلیس قرار دارد.

جزئیات قتل دختربچه سراوانی

سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در آبان سال جاری در پی وقوع تیراندازی در یکی از مناطق مسکونی شهرستان سراوان، دختربچه‌ای به نام مونا نقیبی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم به‌سرعت در محل حاضر شدند و از همان لحظات ابتدایی تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان جنایت آغاز کردند. رسانه‌های وابسته به معاندان مغرض ادعا کردند که در پی تیراندازی بی‌ضابطه نیروهای نظامی در یکی از مناطق مسکونی از توابع شهرستان سراوان مونا نقیبی جان باخته است و با انتشار این خبر کذب موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تحقیقات و بررسی‌های میدانی پلیس از همان ابتدا مشخص می‌کرد که یک باند سارقان مسلح هنگام سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو اقدام به تیراندازی کرده و در این بین یک دختربچه هفت‌ساله به نام مونا نقیبی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد.

وی ادامه داد: با رصد دقیق پلیسی مشخص شد عاملان این جنایت پس از وقوع قتل به یکی از کشورهای همسایه گریخته‌اند. سرانجام با کار دقیق پلیسی و با توجه به حساسیت موضوع، عاملان این جنایت به محض ورود به کشور شناسایی و در یک عملیات منسجم و پیچیده قاتل اصلی به همراه دو همدست دیگرش دستگیر می‌شوند.

سرهنگ جوکار خاطرنشان کرد: با دستگیری قاتل و اعتراف او و دیگر همدستانش به ارتکاب این جنایت، پرونده برای سیر مراحل قانونی به همراه متهمان به مراجع قضایی ارسال شد.

کد خبر 634111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.