آنچه در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح و طرح‌های بررسی‌شده در هفتادودومین جلسه علنی شورا را تشریح کرد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ یکشنبه بیست‌وپنجم دی _ در گفت‌وگوی خبری پس از هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: ابتدا باید تشکر کنیم از همه تلاش‌هایی که توسط مجموعه مدیریت شهری در راستای گرامیداشت این ایام و نکوداشت مقام بانوان صورت گرفت.

وی افزود: ارائه رایگان خدمات در مجموعه‌های تفریحی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی شرایط بسیاری خوبی ازنظر نشاط شهری به‌وجود آورد که امیدواریم این تجربه به شکل‌های مختلف تکرار شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز لایحه اعلام عناوین بهای خدمات پیشنهادی برای سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری به شورا ارائه شد، ادامه داد: لایحه پیشنهاد روش اخذ عوارض ساختمانی برای سال آینده نیز در صحن خوانده شد؛ ضمن اینکه لایحه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ با رقم بیش از ۲۱ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان ارائه شد.

وی تصریح کرد: در بودجه پیشنهادی، ۱۸ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان مربوط به خود شهرداری و بقیه مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن است. همچنین ۲۸.۸ درصد مربوط به هزینه‌های جاری و ۷۱.۲ درصد نیز مربوط به هزینه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شهر اصفهان است.

صالحی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: انضباط و الزامات برنامه‌ای، رعایت الزامات ردیف‌های بودجه‌ای، توجه به حمل‌ونقل، فرهنگ، محلات، هوشمندسازی و به‌طور ویژه موضوع تفریح از شاخص‌های بودجه است.

وی گفت: امید است رشد ۶۱درصدی که به تناسب شرایط اقتصادی به‌وجود آمده است، در کنار خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌کند، با مشارکت بخش خصوصی و مردم و استفاده از روش‌های جدید تامین مالی، جهش خوبی را در حوزه خدماتی و عمرانی رقم بزند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همان‌طور که نسبت‌به وزن تولید ناخالص ملی سهم شهر عددی نزدیک به بودجه‌ای که امسال تهیه شده باید می‌بود، بنابراین اگر می‌خواهیم قدرت خدمات و عمران را حفظ کنیم، باید روش‌های مختلف درآمدی را پیش‌بینی کنیم تا به شرایط نسبتا پایداری در حوزه اجرا و ارائه خدمات برسیم.

وی تاکید کرد: در این راستا، بودجه یک ماه بررسی خواهد شد تا پیش از آغاز اسفند در صحن علنی شورا به‌تصویب برسد.

صالحی اضافه کرد: از روز سه‌شنبه جلسات بررسی بودجه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا دهه سوم بهمن این جلسات ادامه یابد، اما شورا فرصت دارد تا سی‌ام بهمن بودجه را به‌تصویب برساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز، فهرست پیشنهادی تعرفه خدمات جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تصویب شد. همچنین لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر و اماکن شهری بررسی شد که با توجه به طی مراحل در کمیته‌های تخصصی در صحن علنی مطرح و با رای اعضای شورا به‌تصویب رسید.

کد خبر 634081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.