آماده‌باش مدیریت بحران برای سرمای هوا در سراسر کشور/ رفع افت فشار گاز در روزهای آینده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش کامل مدیریت بحران در موج سرمای اخیر خبر داد و گفت: با وجود سرما و بارش شدید برف، قطعی گاز در کشور نداریم و فقط در بعضی از استان‌ها افت فشار گاز ایجاد شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن نامی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزیر کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در موج سرمای اخیر ارائه و آخرین وضعیت کشور بررسی شد.

وی با بیان اینکه استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و استان مازندران به‌علت بیشترین درجه برودت سرما با مشکلات فشار گاز مواجه شدند، افزود: در استان گلستان به‌دلیل اینکه گاز ورودی از ترکمنستان قطع شد، این استان با مشکلات گازی مواجه شد که اگر ورود گاز ادامه داشت، شاید هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قطعی گاز در کشور نداریم، یادآور شد: در بعضی از مناطق، افت فشار گاز را داریم که طی سه تا چهار روز آینده به‌دلیل اینکه قسمت‌های عمده‌ای از کشور هوا به سمت متعادل شدن می‌رود، این فشار در قسمت‌های دارای مشکل زیادتر و در کل، مشکل رفع خواهد شد.

نامی با بیان اینکه مدیریت بحران در سراسر کشور از آماده‌باش لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: توصیه‌ها و دستورکارهای لازم به تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی برای مواجهه و آمادگی دربرابر بارش‌های اخیر ارائه شده است. لازم است مردم عزیز نیز همکاری لازم را داشته باشند و ضمن صرفه‌جویی در مصرف گاز از تردد غیرضروری و حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

منبع: ایسنا

کد خبر 634072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.