برتری مردان و زنان، تکاپو در جهت تحقق انسانیت است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: آنچه به مردان و زنان برتری می‌دهد تکاپو در جهت تحقق انسانیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی_ در آئین تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری شهرکرد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، ضمن تبریک به بانوان، اظهار کرد: بانوان شاغل در شهرداری شهرکرد ازجمله افرادی هستند که تکریم ارباب رجوع را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند و تاکنون تخلفی از آن‌ها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بانوان با مهربانی با ارباب رجوع برخورد می‌کنند، تصریح کرد: آنچه به مردان و زنان برتری می‌دهد تکاپو در جهت تحقق انسانیت است؛ یعنی تبدیل استعداد به سرمایه در حال گردش و از دریچه وحی و خرد اسلامی قرآنی، تفاوتی بین جنسیت زن و مرد نیست، مگر آن مقداری که لازمه نظم و نظام به هم پیوسته آفرینش است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: مکتب انسان ساز اسلام که قوانین آن از وحی سرچشمه گرفته، با نگرشی فراگیر و با در نظر گرفتن همه حقوق و ویژگی‌های زن، منزلت و کرامت والایی را برای او قائل شده است، بدون شک از نظر تکوینی، تفاوت‌های حکیمانه‌ای میان زن و مرد وجود دارد، اما در عین حال، بین حقوق و تکالیف زن و مرد نوعی تعادل که متناسب با شأن و فطرت هریک از آن دو بوده، برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم عوامل تأثیرگذار بر حقوق زنان در جوامع بشری را به اجمال مورد توجّه قرار دهیم، بخشی از آنها در زمره عوامل طبیعی و بعضی در قلمرو شرایط اجتماعی و کارکردی جای می‌گیرد و بعضی به باورها و انگاره‌های فرهنگی باز می‌گردد.

فاطمه بیگی، رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد گفت: بانوان شاغل در شهرداری علاوه‌بر سلامت کاری ازجمله افراد پرتلاش و مستعد هستند که می‌طلبد از ظرفیت آن‌ها در مباحث مدیریتی بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه می‌طلبد در مباحث پرداختی بانوان همچون آقایان کارمند دیده شوند و پرداختی‌ها به صورت یکسان صورت پذیرد، اظهار کرد: بانوان از باب شغلی و سلامت کاری زحمت کش هستند که انتظار داریم در قسمت‌های مدیریتی به‌کار گرفته شوند لذا نگاه این گونه باشد.

رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: موضوع عائله‌مندی شامل حال بانوان در شهرداری نمی‌شود زیرا ضوابط اینگونه است لذا انتظار داریم به مشکلات این چنینی توجه شود زیرا مسائل معیشتی به گونه‌ای است که نیازمند اهتمام است.

وی تصریح کرد: این برنامه کوچک شاید در خور زنان نباشد اما به پاس زحمات بانوان برگزار شد که جای تقدیر دارد.

کد خبر 633943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.