ضرورت احداث ۵ مدرسه در ناحیه ۵ اصفهان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به افتتاح مدرسه خیرساز "نور" در ناحیه پنج اصفهان، گفت: امیدواریم تا قبل از مهر سال آینده بتوانیم پنج مدرسه در ناحیه پنج احداث کنیم تا بخشی از مشکلات این ناحیه رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی امروز _ بیست‌وپنجم دی ماه_ در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز "نور" با اشاره به نیاز فوری و ضروری به احداث پنج مدرسه در ناحیه پنج اصفهان، اظهار کرد: تمام مدارس ابتدایی این ناحیه دو نوبته شده است و حداقل ۱۲ مدرسه دو نوبته شرایط مناسبی از نظر ساختمانی ندارد و تراکم دانش‌آموز بالا است.

وی افزود: این مدرسه با زیربنای ۱۱۵۰ مترمربع و یک هزار مترمربع محوطه‌سازی ساخته شده و شامل ۹ کلاس درس، اتاق اداری، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چند منظوره است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان درباره اعتبار مصوبه سفر رئیس جمهور به اصفهان برای مدارسی که دچار فرونشست زمین شده‌اند، تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته ۳۰ درصد از هزینه ساخت مدرسه را تأمین می‌کند و رفع سایر مشکلات نیاز به کمک خیران دارد، امیدواریم تا قبل از مهر سال آینده بتوانیم هر پنج مدرسه را احداث کنیم تا بخشی از مشکلات این ناحیه رفع شود.

احتمال سه نوبته کردن مدارس ناحیه ۵ اصفهان

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با اشاره به نیاز ویژه ناحیه پنج اصفهان با توجه به مسائل آموزشی، تربیتی و آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: حدود ۹۳ هزار دانش‌آموز در مدارس این ناحیه از شهر اصفهان مشغول تحصیل هستند، اما بعضی مناطق آن از بسیاری مناطق شهرستانی و محروم استان اصفهان و استان‌های دیگر محروم‌تر است.

وی ادامه داد: اگر مدرسه‌ای نسازیم شاید مجبور شویم مدارس این مناطق را سه نوبته کنیم. در این گونه مراسم سنت حسنه‌ای وجود دارد که با اجرای آن حلقه اتصال مدرسه‌سازی قطع نمی‌شود و در افتتاحیه هر مدرسه، خیران ساخت مدارس جدید را تعهد می‌کنند.

مجتبی ملاحمدی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان نیز دراین مراسم گفت: همه کارهای خیر خدمت به مردم و ارزشمند است، اما مدرسه‌سازی خیر ویژه‌ای است.

وی افزود: در شهر اصفهان مناطقی داریم که از دوردست‌ترین نقاط استان اصفهان و کشور محروم‌تر است، به‌ویژه ناحیه پنج اصفهان که جزو مناطق محروم است.

کد خبر 633931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.