دلیل تاخیر در انتخاب سرمربی تیم امید مشخص شد

خیلی‌ها نگران تاخیر فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم امید هستند اما واقعیت این است که حتی اگر امروز سرمربی تیم امید انتخاب شود، قادر به تدارک تمرین برای تیم نیست.

به گزارش ایمنا، شهریورماه آینده بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و راهیابی به المپیک پاریس برگزار می‌شود و تاکید بر این است که از هم‌اکنون باید سرمربی تیم امید انتخاب شود، اما فدراسیون فوتبال به بهانه برگزاری بازی‌های لیگ برتر و اینکه باشگاه‌ها حاضر نمی‌شوند در این شرایط بازیکنان خود را در اختیار تیم امید بگذارند، انتخاب سرمربی این تیم را به تأخیر انداخته است و می‌خواهد با نزدیک شدن به روزهای فیفا سرمربی این تیم را انتخاب کند.

ندادن بازیکن به تیم امید در روزهای برگزاری لیگ برتر از گذشته در فوتبال کشور وجود داشته و همیشه یکی از دلایل ناکامی تیم امید این مسئله عنوان شده است. حتی چند ماه پیش مهدی مهدوی‌کیا به دلیل حضور نیافتن همه بازیکنان در تمرینات آماده‌سازی تیم امید، حاضر نشد این تیم را به بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه ببرد. این موضوع در فوتبال سایر کشورها به چشم نمی‌آید، به این خاطر که مربیان تمرینات را در روزهای فیفا برگزار می‌کنند و در خارج از این تایم بازیکنان در تمرینات و مسابقات تیم‌های باشگاهی حضور دارند.

از صحبت‌های دیروز میرشاد ماجدی یکی از اعضای هیأت رئیسه و همچنین رئیس کمیته جوانان، کاملاً پیداست که فدراسیون فوتبال حق را به باشگاه‌ها داده و از این پس تیم امید تمرینات خود را در روزهای فیفا برگزار می‌کند تا وارد مجادله به باشگاه‌ها نشود و باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر از این موضوع متضرر نشوند.

ماجدی پیرامون انتخاب سرمربی برای تیم امید گفت: «همیشه دوستان می‌گویند از الان باید آماده شویم و این بار باید به المپیک برویم، ولی هیچ وقت این اتفاق نیفتاده، واقعاً تیم ملی المپیک ما واقعاً مظلوم واقع می‌شود. دقیقاً بازیکنانی هستند که شاه‌ماهی‌ها یا بهترین‌های تیم‌هایشان در لیگ هستند. در اختیار گذاشتن آنها برای تیم ملی المپیک خیلی سخت است. این تیم باید هرچه زودتر تشکیل شود، اما فقط در فیفادی امکان‌پذیر است.»

البته اگر نگاه درستی به این موضوع داشته باشیم، تمرینات تیم امید در روزهای فیفا نمی‌تواند مانعی برای صعود به المپیک ایجاد کند، به این خاطر که همه تیم‌ها در چنین شرایطی آماده حضور در بازی‌ها می‌شوند و از همه مهم‌تر تمرینات تیم‌های باشگاهی هالیدی نیست و بازیکنان در تمرینات تیم‌های باشگاهی اتفاقاً تمرینات خوب بدنسازی و تاکتیکی را پشت سر می‌گذارند.

به واقع فلسفه بازیکنان تیم‌های ملی در همه کشورها این‌طور است که بازیکنان در تمرینات تیم‌های باشگاهی آماده و در تیم ملی هماهنگ می‌شوند و روزهای فیفا که از سوی فدراسیون فوتبال جهانی تدارک دیده شده است، به طور حتم با مطالعه و پژوهش بوده و فرصت تعیین شده برای هماهنگی بین بازیکنان کافی است.

منبع: ورزش سه

کد خبر 633907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.