تجلیل از پیشکسوت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان

مراسم تجلیل از محمد مشفقی پیشکسوت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در قالب برنامه «سپاس‌ اسطوره» به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با حضور جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سلسله برنامه‌های «سپاس اسطوره» امروز _شنبه بیست‌وچهارم دی‌ماه_ کارنامه محمد مشفقی پیشکسوت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سالروز میلاد این بزرگ‌مرد ارزنده ورزشی مرور و از سال‌ها زحمات و افتخارات ورزشی وی تجلیل به‌عمل آمد. همچنین از مرحوم جلال زهرایی در این برنامه یاد و از خانواده او تجلیل شد.

حضور چهره‌های قدیمی ورزشی اصفهان، ورزشکاران قدیمی کشتی و زورخانه‌ای، مربیان سال‌های گذشته و پیشکسوتان این رشته‌ها از نکات قابل‌توجه این مراسم بود که در تالار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

اتفاق بزرگی است وقتی یک فرد الهام بخش می‌شود

در ابتدای مراسم مرشد آشوری سرنوازی با اشعاری در وصف ابوالقاسم فردوسی و به مناسبت روز زن برای حضرت زهرا انجام داد که مورد تشویق افراد داخل سالن قرار گرفت. در ادامه احسان بعیدی معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بابت تعطیلی نگران بودیم که برنامه با مشکل روبه‌رو شود، اما حضور پرشور شما عزیزان نشان می‌دهد محمد مشفقی چه آدم بزرگی است. اتفاق بزرگی است وقتی یک فرد در شهر خود به قهرمانی می‌رسد و الهام بخش می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در همین روزها بود که جلال زهرایی برای برنامه گود و ماه (رسم دیرینه دیدارهای زورخانه‌ای) دعوت کردیم که این مرد دست یاری داد. این برنامه را ۳۰ شب داشتیم که با همت زهرایی لحظه‌ای احساس ناکامی نکردیم. برنامه امشب یک دلیل دیگر دارد و آن قدردانی از زحمات جلال زهرایی است، امیدواریم روح این مرد در آرامش باشد.

نسل جوان باید پهلوانان و اسطوره‌ها را بشناسند

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این برنامه، اظهار کرد: تجلیل از اسطوره‌ها و پهلوانانی که نسل جوان باید آن‌ها را بشناسند اتفاق خوبی است. اسطوره‌های ما یار مظلوم بودند و هستند، اگر زمین خوردند نشان دادند که سختی در زندگی وجود دارد و باید بلند شد، سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند. این پهلوانان به ما یاد دادند دو قلب داشته باشیم، آن‌ها درد و غم را در یک قلب قرار می‌دهند و یک قلب ظاهری دارند که با آن می‌خندند و این خنده برای ما دنیای امید است.

تجلیل از پیشکسوت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان

وی ادامه داد: امروز در مراسم تجلیل محمد مشفقی قرار داریم که آرزوی بهترین‌ها را برای این پهلوان داریم. باید یادی کنم از برادر ارجمندم جلال زهرایی که در آذر ماه از بین ما رفت. حدود ۱۵ سال این مرد را می‌شناختم، انسان شایسته‌ای بود که امیدواریم در بهشت به یاد ما باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: از همت دوستانم در معاونت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان که اتفاق ویژه ای را رقم زدند، تشکر ویژه می‌کنم. امیدوارم در عرصه‌های دیگر فرهنگی، هنری و اخلاقی به بزرگان بپردازیم و علاوه بر بزرگداشت مقامشان، تاریخی که بسیار ویژه است را از آن‌ها بشنویم و برای آیندگان به یادگار داشته باشیم تا بدانند چه بزرگانی را در تاریخ خود دارند. تاریخ شفاهی اتفاق ویژه است که جای آن خالی بود، اما در این ایام رقم خورده است.

در ادامه مراسم به رسم یادبود کلیپی از دوره ورزشکاری مرحوم جلال زهرایی پخش و از خانواده او تجلیل شد. با توجه به اینکه فرزندان زهرایی پیراهن مشکی بر تن داشتند، تی‌شرتی به آن‌ها داده شد تا لباس مشکی خود را در بیاورند.

باید قدر پیشکسوتان را بدانیم

مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان اصفهان، گفت: بابت این مراسم از شهرداری تشکر می‌کنم، اگر قدر پیشکسوتان را ندانیم در آینده خودمان هم فراموش می‌شویم. بزرگانی امروز در این مراسم حضور دارند که سند افتخار شهر هستند و وظیفه خودم دانستم با وجود جلسه‌ای که داشتم در این مراسم شرکت کنم.

تجلیل از پیشکسوت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان

وی ادامه داد: محمد مشفقی یکی از پهلوانانی است که عمر خود را در راه ورزش صرف کرد و کوچک‌ترین کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که از نزدیک دست این مرد را ببوسم. همچنین خدا جلال زهرایی را رحمت کند.

در ادامه برنامه مصاحبه‌ای از محمد مشفقی پخش شد، حسن اکلیلی و عزیزالله مشفقی در وصف محمد مشفقی صحبت‌هایی ارائه دادند، همچنین مجری گفت‌وگویی دوستانه با خانواده و دوستان این پهلوان داشت و در نهایت این مراسم با یک عکس یادگاری به پایان رسید.

کد خبر 633796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.