آیا چین اقتصاد فضایی را دگرگون می‌کند؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های نجوم گفت: چین به واسطه پیشرفت‌های اخیری که در حوزه هوافضا داشته است، می‌تواند در زمینه اینترنت ماهواره‌ای شروع به فعالیت کند که به موجب این مسئله، رقابت شدیدی در بخش اقتصادی این صنعت ایجاد می‌شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های اخیر صنایع فضایی چین و اهمیت ساخت ایستگاه فضایی توسط این کشور، اظهار کرد: درحال‌حاضر اهداف چین به صورتی برنامه‌ریزی شده است که می‌توند تمام معادلات دنیا را دگرگون کند.

وی افزود: چین با ساخت ایستگاه فضایی می‌تواند معادلات دنیا را دگرگون و حتی شبکه اینترنتی را نیز تغییر دهد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های نجوم ادامه داد: درحال‌حاضر فیبر نوری جزو جدیدترین فناوری‌های حوزه اینترنت شناخته می‌شود و عملاً پیشرفت‌های استارلینک، توانست شرایط شبکه‌های اینترنتی را به‌طورکامل تغییر دهد.

وی در همین رابطه اشاره کرد: به موجب فعالیت استارلینک اینترنت ماهواره‌ای جایگزین فیبر نوری خواهد شد و پیشرفت‌های بسیاری در حوزه شبکه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.

منتظری در رابطه با جایگاه چین در این حوزه گفت: کشور چین نیز به واسطه پیشرفت‌های اخیری که در حوزه هوافضا داشته است، می‌تواند در زمینه اینترنت ماهواره‌ای شروع به فعالیت کند که به موجب این مسئله رقابت شدیدی در بخش اقتصادی این صنعت ایجاد می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: با ورود صنایع فضایی چین به حوزه اینترنت ماهواره‌ای، قطعاً کشورهای دیگری مانند روسیه و ایران نیز وارد این حوزه خواهند شد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: با توجه به این مسئله، می‌توان گفت که در آینده شاهد جهانی چند قطبی در حوزه هوافضا خواهیم بود که عملاً ایستگاه فضایی چین مقدمات شکل‌گیری چنین جهانی را فراهم کرده است.

کد خبر 633772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.