اعزام آتش‌نشانان خمین به ۳۵۳ ماموریت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، ۳۵۳ عملیات توسط آتش‌نشانان شهر انجام شده است.

سعید صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۳۵۳ عملیات توسط آتش‌نشانان شهر خمین انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹۲ عملیات مربوط به اطفای حریق می‌شود، افزود: آتش‌سوزی فضای سبز و درختان، زباله و ضایعات و خودرو به ترتیب بیشترین میزان وقایع آتش‌سوزی را طی نه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین خاطرنشان کرد: بیشترین آتش‌سوزی در مزارع و فضای سبز رخ می‌دهد؛ لذا لازم است شهروندان هنگام گردش در طبیعت از برپا کردن آتش خودداری کنند.

صفری ادامه داد: طی نه ماهه امسال، امدادرسانی به تصادفات ۳۰ مورد، حوادث آسانسور ۱۳ مورد، گرفتن حیوانات موذی ۲۹ مورد، بریدن انگشتر ۱۰ مورد، شرکت در مانورها و مراسم‌ها ۴۴ مورد، امداد و نجات ۲۳ مورد و امداد هوایی ۱۰ مورد بوده که توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

وی گفت: با وجود کمبود نیرو در مرکز آتش‌نشانی شهر خمین این سازمان تلاش دارد حادثه‌ها را به بهترین نحو مدیریت کند و در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برساند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین ادامه داد: سرعت رسیدن تیم آتش‌نشانی به محل حادثه در داخل شهر در بازه زمانی ۹ ماهه سه تا پنج دقیقه بوده است.

صفری گفت: آتش‌نشانی خمین موظف به خدمات‌رسانی در محدوده شهری است، اما روستاها را نیز پوشش می‌دهد و در صورت بروز حادثه به کمک آتش‌نشانی شهر قورچی باشی و شهابیه می‌شتابد.

وی افزود: آتش‌نشانی خمین برای کمک به شهروندان و نجات آنها در مواقع آتش‌سوزی و دیگر حوادث به وسایلی نظیر تشک نجات و نردبان هیدرولیک نیاز دارد که تأمین آن بسیار پر هزینه است.

کد خبر 633758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.