برنامه‌ جشنواره فیلم ۱۰۰ برای اکران آثار برگزیده و حمایت از ایده‌های برتر

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ از اکران فیلم‌های برگزیده این جشنواره در سینماهای حوزه هنری و شبکه‌های تلویزیونی همکار با این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایمنا، یوسف منصوری درباره برنامه این دوره از جشنواره برای اکران و نمایش فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای برگزیده با بیان این نکته که ما برای اکران فیلم‌ها چند فکر و ایده داریم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که پس از مشخص شدن آثار برتر و برگزیده این آثار را در طول سال در زنجیره سینماداری مهر وابسته به سازمان سینمایی سوره پیش از نمایش فیلم‌های سینمایی به نمایش بگذاریم.

وی افزود: دومین برنامه ما براساس توافقی است که با شبکه‌های تلویزیونی انجام دادیم و مطابق آن فیلم‌های برگزیده در صورت تمایل صاحب اثر از این شبکه‌ها پخش خواهند شد. اتفاق ویژه دیگر براساس تفاهمی است که با مرکز بین‌الملل سوره انجام دادیم برای اینکه فیلم‌های برگزیده به صورت جهانی اکران و عرضه شوند و مطابق آن برخی از فیلم‌هایی که استانداردهای لازم را داشته باشند از سوی این مرکز خریداری شده و در بازار فیلم‌های کوتاه جشنواره‌های معتبر دنیا ارائه می‌شوند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ درباره رویکرد فراتهران این جشنواره تصریح کرد: در حدود دو ماه گذشته کارگاه‌های متعددی را در شهرهای مختلف برگزار کردیم. اساتید این کارگاه‌ها اساتید درجه یک سینما بودند که بسیاری از آنها در سال‌های گذشته در جشنواره فیلم ۱۰۰ شرکت داشتند. در این دوماه ۱۲ کارگاه در شهرستان‌ها برگزار کردیم تا بتوانیم عدالت آموزشی را به شهرهای مختلف ببریم و نکته بعدی اینکه سعی داریم با پایان جشنواره کار ما تمام نشود و این استعدادها توسط تهیه‌کننده‌ها و سازمان‌های فعال شناسایی شوند و بتوانیم در آینده سینما از آنها بهره ببریم.

وی درباره رویداد پیچینگ که قرار است در روزهای برگزاری جشنواره در اوایل اسفندماه برگزار شود، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خاصی که برای آن برنامه‌ریزی کردیم رویداد پرتاب ایده یا پیچینگ است که کسانی که ایده خوبی دارند و فکر می‌کنند ایده آنها قابلیت ساخت دارد، با حضور در این رویداد می‌تواننده ایده خود را به سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی حاضر عرضه کنند و به این وسیله شانس ساخت فیلم خود را بالا ببرند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 633743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.