اطلاع‌رسانی شناسایی سرمایه‌گذار در اردبیل درست انجام نشده است

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: موارد فنی و مالی در نحوه مشارکت پروژه بازار آهن‌فروشان، براساس مفاد آگهی منتشر شده توسط سازمان مشارکت و سرمایه‌گذاری بوده است و اطلاع‌رسانی آگهی شناسایی سرمایه‌گذار به نحو احسن انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میرمحمد سیدهاشمی امروز _شنبه بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوز احداث بازار آهن‌فروشان در خارج از محدوده شهر اردبیل اظهار کرد: وسعت این پروژه ۳۸ هکتار و ارزش سرمایه‌گذاری نزدیک به هزار میلیارد تومان است و از لحاظ فنی و مالی در نحوه مشارکت مشکلی از لحاظ مفاد آگهی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در ارتباط با بازار آهن‌فروشان طبیعی است، ادامه داد: انتقال آهن‌فروشان به دلیل ساماندهی مشاغل مزاحم و کاهش ترافیک در نقطه پرتردد شهر به‌طور جدی مطالبه شهروندان و شورای اسلامی شهر بود که با موافقت اعضا به‌زودی احداث این بازار وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص انتشار آگهی مبنی بر جذب سرمایه‌گذار به نحو احسن انجام نشده است، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی می‌توانست آگهی شناسایی سرمایه‌گذار را در سایت یا از طریق فضای مجازی اعلام کند تا با افزایش تعدد سرمایه‌گذار رقابت هم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در پاسخ به سوال دیگر اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اینکه مشارکت‌کننده در این پروژه ضمانت بانکی ارائه داده است یا خیر؟، افزود: در مدارک ارائه شده صورت حساب مالی مشخص است و هیچ مشکلی از لحاظ مالی و فنی وجود ندارد و تمام ساخت‌وساز، طراحی و نظارت بر اساس طراحی و نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی انجام خواهد شد.

سیدهاشمی با بیان اینکه همواره پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با روند مشخصی پیش می‌رود، اضافه کرد: به سرمایه‌گذار به عنوان پیمانکاری نگاه نمی‌کنیم؛ در آگهی فراخوان برای سرمایه‌گذار اهلیت سرمایه‌گذاری از لحاظ توان مالی شرایطی در نظر گرفته شده است که در صورت احراز آن شرایط توان فنی و مهندسی با بهره‌گیری از مهندسان سازمان نظام مهندسی احصا خواهد شد، بنابراین اگر سرمایه‌گذار پیمانکار هم نباشد مشکلی وجود ندارد، تنها بحثی که شورای عالی سرمایه‌گذاری و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی پیگیر آن هستند، میزان مالی و اهلیت مالی سرمایه‌گذار است.

کد خبر 633712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.