توزیع بیش از ۱۲۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند شهرکرد

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۲۶۲ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز -شنبه بیست و چهارم دی- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تأمین جهیزیه برای نوعروسان و بانوان (در صورت ازدواج مجدد) و اهدای هدیه ازدواج به پسران خانواده‌های تحت حمایت از جمله خدمات حمایتی این نهاد در راستای ترویج ازدواج آسان است.

وی با اشاره به توزیع ۳۶۸ سری جهیزیه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)، افزود: جهیزیه اهدایی به نوعروسان شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، فرش و ماشین لباسشویی است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۲۶۲ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به حمایت خیران و مؤسسات خیریه از ازدواج جوانان نیازمند استان، گفت: هر ساله بخشی از هزینه‌های تأمین هزینه‌های ازدواج مددجویان توسط خیران داخل و خارج از استان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه روش‌های غیرحضوری کمک به ازدواج جوانان نیازمند وجود دارد، ادامه داد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* و انتخاب گزینه سایر کمک‌ها، سهمی در تأمین هزینه‌های آغاز زندگی جوانان نیازمند داشته باشند.

محمدی ادامه داد: نیکوکاری یعنی دانستن نیازهای نیازمندان یک جامعه و مشارکت در رفع کردن این نیازها، موسسه‌های خیریه در شناسایی این نیازها نقش پررنگی داشته و علاوه‌بر کمک‌های نقدی که از سمت دولت می‌گیرند، نیاز به کمک‌های مردمی نیز دارند تا بتوانند اهداف انسان دوستانه خود را پوشش داده و به نیازمندان یاری رسانند.

وی گفت: نقش تمام افراد به عنوان شهروند یک جامعه در کمک به دیگران حائز اهمیت بوده، زیرا درد یک انسان، درد یک جامعه است، از مفاهیم ارزشمندی که به عنوان یکی از اصول مورد توجه تمام شریعت‌ها و سنت‌ها به ویژه اسلام در طول تاریخ بوده و در آموزه‌های دین اسلام نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحل و بختیاری خاطرنشان کرد: از فضایل بزرگ انسانی، نیکوکاری است، نیکوکاران انسان‌های مومن، دانا و شریفی هستند که توانستند موفق شوند بر موانع نفسانی از جمله حرص و بخل و کبر فائق آیند و با ایثار و از خودگذشتگی بستر همگرایی را در جامعه فراهم کنند. بی‌گمان احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته و کمال را از جانب خداوند می‌جویند.

کد خبر 633710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.