محمدرضا منصوری: نیم‌فصل جاری را فدای فصل آینده نکنید/ VAR به فرایند آموزش نیازمند است

کمک‌داور برجسته فوتبال ایران گفت: ما برای VAR خیلی چیزها مثل سیستم رادیویی یا پرچم ویبره نداریم. این نیم‌فصل را فدای فصل بعد نکنیم و همین سیستم‌های دیگر را هم تهیه کنید. ما پولدارترین فدراسیون طلبکار فیفا هستیم و امیدواریم این سیستم‌ها هم خیلی زود وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا منصوری در حاشیه کارگاه دانش‌افزایی داوران فوتبال که در هتل‌آکادمی برگزار شد اظهار کرد: تیم‌ملی و داوران ایرانی یک ویترین هستند و همان‌طور که تیم‌ملی دیده می‌شود، داوران هم باید دیده شوند. ما اکنون لباس زمستانی گرفته‌ایم و البته نکته‌ای که آقای تاج گفت کارشناسی بود. وی میراث‌دار دوره‌ای هستند که این تعداد داور زیاد اینجاست. از خداداد افشاریان و مهدی تاج یک برنامه عملیاتی می‌خواهیم. ما نمی‌توانیم برای شروع VAR کار را با ۸۰ نفر شروع کنیم زیرا فقط کسانی می‌توانند که لایسنس داشته باشند. باید چارچوبی دیده شود که بسیاری حذف شوند.

وی افزود: در جام ملت‌های بعد، فقط داوری می‌رود که گواهینامه VAR داشته باشد. من، علیرضا فغانی و محمدرضا ابوالفضلی در جام‌جهانی بعد نیستیم و همه باید از یک‌سری چیزها بگذریم. VAR به‌درد من ۴۳ ساله نمی‌خورد و باید برای داوران جوان باشد. برای انتخاب داوران VAR نه کارگروه و نه کمیته داوران لازم نیست بلکه فرآیند انتخاب این داوران، روند طولانی آموزش را می‌خواهد. کار داور VAR سخت‌تر است و نباید از داوران هزینه گرفت. در این قضیه باید داوران را مانند تیم‌ملی دید و کار عملیاتی را در این خصوص انجام داد.

منصوری خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم شأن ما را حفظ کنید. مثلاً انتظاری کار درست را در بازی جام‌حذفی نشان داده اما معلوم نیست کمیته انضباطی چه زمانی می‌خواهد تصمیم بگیرد. احکام انضباطی اگر سر وقت نباشند، تاثیری ندارند. ما برای VAR خیلی چیزها مثل سیستم رادیویی یا پرچم ویبره نداریم. این نیم‌فصل را فدای فصل بعد نکنیم و همین سیستم‌های دیگر را هم تهیه کنید. ما پولدارترین فدراسیون طلبکار فیفا هستیم و امیدواریم این سیستم‌ها هم خیلی زود وارد شوند.

کد خبر 633693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.