بانوان تعیین‌کننده دو راهی باشند؛ ایجاد فضای تفریحی یا کارآفرینی؟

شهردار اصفهان گفت: بانوان شهر تعیین‌کننده دو راهی موجود باشند که مدیریت شهر اصفهان با توجه به منابع محدودی که دارد، آیا اولویت خود را ایجاد فضای تفریحی بگذارد یا فضاهای توانمندی و کارآفرینی برای بانوان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌وچهارم دی_ در نشست با تعدادی از بانوان شهر اصفهان اظهار کرد: این روزها برای صیانت از حقوق زنان مدعیان بسیاری وجود دارند، اما وقتی در تاریخ به عقب بازگردیم اتفاقاتی را می‌بینیم که بسیاری از ادعاهای جهان امروز بی‌پایه و اساس می‌شود.

وی ادامه داد: در جهان‌بینی توحیدی از بدو آفرینش تاکنون هر قله‌ای که می‌بینید، کنار هر مرد یک زن قهرمان وجود دارد و درخشیده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر پیشینه تمدن غرب را بررسی کنید، خواهید دید زن در تاریخ تحول غرب کجا بوده است و اکنون کجا قرار دارد، تصریح کرد: نهضت فمینیست اوج کمال زن را در شبیه‌شدن به مرد می‌داند که این بزرگ‌ترین ظلم به زنان است.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، افزود: با توجه به تبلیغات صوری که در خصوص زنان وجود دارد، باید مراقب باشیم دچار خطا نشویم و کمک‌کنیم تا جوانان و نوجوانان دچار فهم غلط تاریخی نسبت به مفهوم و شخصیت زن نشوند.

باورهای غلط نسبت به زنان اصلاح شود

قاسم‌زاده با بیان اینکه در جهان‌بینی توحیدی از حضرت آدم تا خاتم بستری برای به اوج رفتن زنان در هستی وجود داشته است، اظهار امیدواری کرد: زنان را در موقعیت و جایگاه ارزنده‌ای که دارند و قابل ستایش است، ببینیم.

وی با بیان اینکه اگر نگرش‌ها شکل گیرد، بسیاری از مصادیق رفع خواهد شد، اظهار کرد: باید باورهای غلط نسبت به زنان را که در جامعه وجود دارد احصا کرد و بر روی اصلاح این نگرش‌ها کار شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده از سوی بانوان در این جلسه بسیار قابل استفاده است، در این راستا مباحث و موضوعات مرتبط با مدیریت شهر را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بهترین مرجع برای ما نگرش‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که حرف‌های جدید و به روز در این حوزه دارند، گفت: آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرداری، دیدگاه صاحب‌نظران را در این حوزه در رسانه مطرح کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه معتقد به یک هرم در جامعه هستیم که قاعده آن به انسانیت اختصاص دارد، افزود: همه ما در چیزی به نام انسانیت اشتراک داریم که به واسطه آن حقوقی داریم و باید مورد احترام قرار بگیریم.

انقلابی‌گری به معنای نادیده گرفتن حقوق مسلمانی و انسانی نیست!

وی با تاکید بر اینکه در سیره عملی پیامبر اکرم (ص) و امامان هر کجا که بحث انسانیت مطرح بود این بزرگان در صحنه حضور داشتند، تاکید کرد: این سیره در رفع مسائل اجتماعی امروز ما بسیار راهگشا است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سطح دیگر این هرم را مسلمانان و حقوق مرتبط به آنها تشکیل می‌دهد، ادامه داد: به واسطه مسلمان بودن نیز حقوق اضافی مترتب می‌شود و علاوه بر حقوق انسانی، حقوق مسلمانی نیز وجود دارد.

وی لایه بعدی این هرم را شیعه‌گری دانست و گفت: بخشی از مسلمانان شیعه هستند که حقوق اضافه‌تری نسبت به آنها شکل می‌گیرد که از جنس ولایت، محبت و ارادت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

قاسم زاده تصریح کرد: سطح بعدی در این هرم انقلابی‌گری است و اگر در جامعه کسی ادعا کرد من انقلابی هستم به این معنا است که باید همه حقوق شیعه‌گری، مسلمانی و انسانیت را رعایت کند، یک انقلابی باید در رعایت حقوق انسان‌ها گل سر سبد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری به معنای نادیده گرفتن حقوق مسلمانی و انسانی نیست، خاطرنشان کرد: یک انقلابی باید پیشتاز در همه سطوح رعایت حقوق انسان‌ها باشد و اگر می‌خواهیم مشکلات اجتماعی را رفع کنیم، نخست باید جامعه را تحویل بگیریم و در ادامه با آن ارتباط برقرار کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای جذب انسان‌ها به اسلام خون دل‌ها خوردند، افزود: در این راستا باید پیامبرگونه در جامعه به سمتی حرکت کنیم که اگر توانستیم یک نوجوان را به اسلام جذب کنیم خدا را شکر گوییم و این مهم ممکن نخواهد شد مگر آنکه با نوجوانان تعامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر جامعه را دو قطبی کنیم تعامل شکل نمی‌گیرد و باید برای دعوت به سوی شیعه‌گری و انقلابی‌گری از مسیر درست حرکت کنیم، در این راستا باید نوع نگاه‌های خود را به جامعه، تربیت، تبیین و ترویج ارزش‌ها تغییر بدهیم.

۸۰ درصد جامعه امروز ما انقلاب را درک نکردند

قاسم‌زاده با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گره ذهنی را نمی‌توان با محرومیت و توبیخ باز کرد، گفت: بیشترین جذب به اسلام از سوی امامان از مسیر جدل و مذاکره (اگر چه از ابزار تبلیغ است) نبوده و بیشتر به واسطه تعامل شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نسل امروز را نمی‌توان با توبیخ و تنبیه تربیت کرد و بر اساس فرموده امام خمینی (ره) به اجتهاد دو عنصر زمان و مکان باید اضافه شود، ادامه داد: ادبیات نسل امروز را بشناسیم، ۸۰ درصد جامعه امروز ما انقلاب را درک نکردند و احساس آنها به دین و انقلاب مثل ما نیست.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی نوع نگاه و باور ما در تعلیم و تربیت اینگونه باشد که تمام جوانان و نوجوانان فرزندان ما هستند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق انسانی کاری به مرز اعتقادی ندارد، تصریح کرد: من به عنوان یک کارگزار مقلد مقام معظم رهبری هستم، لذا مبتنی بر نگرش ایشان در بحث اجتماعی باید این نگاه را داشته باشم که نمی‌توانم با جامعه برخورد سلبی کنم و باید کار اثباتی کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرداری در این راستا اقدام کرده است، تصریح کرد: در مترو اصفهان اقدامات اثباتی جذابی انجام می‌شود که بسیار مؤثر بوده است، البته باید در شیوه تبیین و انتقال مباحث فقهی خیلی مراقب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در باورهای خود تجدیدنظر کنیم و با گفت‌وگو گره‌های ذهنی نوجوانان و جوانان را باز کنیم تا محبت به اهل بیت (ع) شکل بگیرد و در نهایت اطاعت از پروردگار به وجود بیاید.

نگران آینده جوانان هستیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه دغدغه‌های همه ما مشترک است و همه نگران آینده جوانان هستیم، افزود: باید در مورد روش‌ها گفت‌وگو کنیم، در این راستا کارگروه تخصصی در شورای مشورتی بانوان درباره موضوعات مطرح شده بانوان شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بانوان شهر تعیین کننده دو راهی موجود باشند که مدیریت شهر اصفهان با توجه به منابع محدودی که دارد آیا اولویت خود را ایجاد فضای تفریحی بگذارد یا فضاهای توانمندی و کارآفرینی برای بانوان ایجاد کند و شاید همه به مدل جمعی در این موضوع برسیم.

قاسم‌زاده برگزاری چنین جلساتی را مفید دانست و گفت: این تنوع افکار در تصمیم گیری‌ها و روند بهبود شهر تأثیر گذار است.

کد خبر 633690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.