مصرف گاز خانگی در ایران ۶ برابر دنیا

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیست‌وچهارم دی‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مصرف گاز خانگی در ایران ۶ برابر دنیا» نوشت: میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری کشور، مرزهای ۷۰۰ میلیون مترمکعبی در روز را هم درنوردید؛ افزایشی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در شرایط فعلی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل.

این میزان مصرف گاز را می‌توان معادل تولید ۶ فاز میدان گازی پارس‌جنوبی ارزیابی کرد. در یک تصویر کلی‌تر، ایران ۶.۷ برابر بیشتر از سرانه مصرف گاز دنیا و سه برابر بیشتر از کل اتحادیه اروپا گاز مصرف می‌کند.

ورود سامانه‌های هوای سرد، افت شدید دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا را در برخی از مناطق تا منفی ۲۸ درجه سانتیگراد کاهش داده به نحوی که در حال حاضر در بیش از ۲۰ استان کشور، دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسیده است.

مجموعه این عوامل، بر رشد فزاینده مصرف گاز در سراسر کشور تأثیری جدی گذاشته است.

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به قطعی گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی تأکید کرد: از روز پنجشنبه، بیست‌ودوم دی‌ماه سوآپ گاز ترکمنستان به صورت کامل قطع شده، اما با تغییراتی که در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب انجام شده، تا این لحظه استمرار در گازرسانی کشور حفظ شده است.

مصرف گاز خانگی درایران ۶ برابر دنیا

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نقشه قشنگ و غلط دشمن!» نوشت: در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت، مداحی را هنری ترکیبی برای انتقال معارف و احساسات و نقش‌آفرینی در معرکه‌های حساس کشور دانستند و علت به ثمر نرسیدن نقشه جامع و برنامه‌ریزی شده دشمن در قضایای اخیر را محاسبات غلط آن‌ها از واکنش مردم، جوانان و مسئولان خواندند و تأکید کردند: راه مأیوس کردن بدخواهان از دشمنی، قوی شدن ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، محبت و ارادت به حضرت صدیقه کبری را در امور شخصی و عمومی بسیار مؤثر دانستند و در بیان نکاتی خطاب به مداحان گفتند: مداحی، میراث شیعه و یک هنر مرکّب است که از ترکیب صدای خوش، شعر خوب، آهنگ مناسب و محتوای فاخر ایجاد می‌شود و باید همچون سایر متون ارزشمند دینی همه ارکان آن زیبا باشد.

ایشان با اشاره به اهمیت آهنگ مناسب در انتقال مفاهیم، گفتند: برخی آهنگ‌ها که متناسب با ترانه‌های گناه‌آلود است برای مداحی مناسب نیست و مداحی نباید با آن‌ها مخلوط شود.

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه خطاب به مداحان تصریح کردند: «شما چند هنر را با هم جمع کرده‌اید که مجموع این‌ها می‌شود مداحی. صدای خوش؛ این اول. بعد، شعر خوب، از لحاظ شعری؛ این دو. بعد، آهنگ خوب؛ این سه. البته هر کدام از این‌ها یک خصوصیاتی، شرایطی، حدودی دارد که بعضی از آن‌ها را عرض می‌کنم.

بعد، مضمون خوب، محتوای خوب؛ چون شعر خوب یک مسئله است، محتوای خوب یک مسئله دیگر است. ممکن است یک شعری خیلی خوب باشد، اما محتوای آن‌چنان برجسته‌ای نداشته باشد یا محتوای درستی نداشته باشد؛ یعنی در محتوا اشکال باشد. ما در شعرهای بسیار خوبمان از این‌جور شعرها داریم که شعر خوب است، امّا محتوا بی‌اشکال نیست.»

مصرف گاز خانگی درایران ۶ برابر دنیا

کد خبر 633605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.