آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از آمادگی کامل ستاد بحران شهرداری این شهر برای مقابله حوادث ناشی از بارش برف خبر داد.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هفته گذشته مانور آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان با حضور تعداد ۳۰ دستگاه از خودروهای سبک و سنگین شهرداری، آتش‌نشانی و ماشین‌آلات استیجاری بخش خصوصی برگزار شد.

وی افزود: شهرداری علاوه بر آماده‌سازی و به‌روزرسانی ماشین‌آلات خود، با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام و قراردادها بسته شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: برای مدیریت حوادث ناشی از بارش برف، نمودار این شهر طراحی و مسیرهای دارای اولویت پاکسازی برف نیز در نمودار مشخص شده است.

کنعانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان با کسب تجربه از سال گذشته بوده است، گفت: نیروها چارت‌بندی، شیفت‌بندی و وظایف به آنها ابلاغ شده است و هنگام بارش برف با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری با مشکل کمبود و فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که یک خودروی سنگین از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری لاهیجان برای خدمات‌رسانی به شهروندان اختصاص نیافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: امیدواریم امسال زمستان سختی در پیش نداشته باشیم، اما در صورت بارش برف، شهرداری با داشتن آمادگی کامل، مسیرها را به نحو احسن برف‌روبی و بازگشایی می‌کند تا شهروندان بتوانند بدون هیچ مشکلی در معابر شهری تردد کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 633588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.