۳ ملی‌پوش تنیس روی‌میز ایران جهانی شدند

نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان سهمیه مسابقات تنیس روی‌میز قهرمانی ۲۰۲۳ جهان را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کسب سهمیه رقابت‌های تنیس روی‌میز قهرمانی جهان به‌میزبانی قطر در شهر دوحه و از هفدهم تا بیست‌وسوم دی‌ماه برگزار شد و سه بازیکن ایران با درخشش در برابر حریفان، سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ جهان را به‌دست آوردند.

نیما عالمیان با پیروزی برابر نماینده کره‌جنوبی که نفر بیست‌وپنجم رنکینگ جهان بود، به جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات صعود کرد و به سهمیه انفرادی قهرمانی جهان رسید، این درحالی است که مالونگ قهرمان افسانه‌ای تنیس روی‌میز چین، در این مرحله با شکست مقابل حریف ژاپنی در این مرحله از کسب سهمیه جهان بازماند.

امیرحسین هدایی با پیروزی مقابل الخدراوی المپین تنیس روی میز عربستان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد؛ هدایی با نتیجه ۴ بر صفر مقابل علی الخدراوی حریف عنوان‌دار عربستانی به برتری دست یافت و جهانی شد.

در دیگر مسابقه، امین احمدیان در مصاف با کلارنس حریف اهل کشور سنگاپور با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و ضمن راه‌یابی به جام جهانی آفریقای‌جنوبی، سومین سهمیه مستقیم را برای ایران به‌دست آورد.

همچنین تیم‌های دوبل (دونفره) پینگ‌پنگ کشورمان متشکل از امین احمدیان و امیرحسین هدایی و البته تیم دوبل برادران عالمیان جواز حضور در جام‌جهانی را با کسب پیروزی مقابل عربستان و قزاقستان به‌دست آوردند.

کد خبر 633541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.