تجلیل از نقش ماندگار مادران و همسران شهدا با رویداد مام‌وطن

شهردار کاشان گفت: هم‌زمان با سالروز میلاد خانم حضرت فاطمه زهرا(ع) تجلیل از نقش ماندگار مادران و همسران شهدا با رویداد مام‌وطن انجام شد.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع) و روز مادر از مادران و همسران شهدا منطقه کاشان تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: تجلیل از نقش ماندگار مادران و همسران شهدا با رویداد «مام وطن» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با حضور یادگاران شهدا اجرا شد و از نقش ماندگار مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

شهردار کاشان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و تبریک روز زن و مادر بر همه بانوان کشور با تاکید بر لزوم ارج‌گذاری به جایگاه مادران و همسران شهدا و نقش ویژه آنان در جامعه، در رابطه با برگزاری و اهمیت این رویداد، بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست.

بخشنده امنیه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای جهاد تبیین در جامعه و بهره‌گیری از پتانسیل دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها برای تحقق تمدن‌سازی اسلامی، تکریم خانواده‌های معزز شهدا را یکی از وظایف مسئولان دانست که شهرداری به این امر مهم توجه ویژه داشته و دارد.

وی گفت: این رویداد فرهنگی و هنری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) با اجرای دانش‌آموزی «مام وطن» میزبان مادران و همسران شهدا در تالار شهر شد و دانش‌آموزان در این برنامه علاوه بر هم‌صحبتی و آشنایی با خانواده شهدا و در قالب یک دورهمی ساده و صمیمی به خلق آثار هنری در زمینه نقاشی، دل‌نوشته و خاطره‌گویی پرداختند.

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: رویداد رقابتی «مام وطن» با شرکت حدود ۲۴۰ دختر دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم (از کلاس هفتم تا دوازدهم) در قالب ۴۸ تیم دخترانه با حضور ۴۸ مادر شهید برگزار شد و اجرای سرود ملّی توسط اعضا انجمن ناشنوایان، اجرای سرود مادر توسط دختران انجمن نابینایان تقدیم به مادران شهدا، دکلمه‌خوانی دختر روشندل در عظمت مادران شهدا و نماز جماعت از جمله برنامه‌های آن بود.

کد خبر 633486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.