بارش‌های پراکنده و وزش باد طی روزهای آتی

اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی ارتفاعات استان برای امروز و فردا را ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش‌های پراکنده برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

‌به گزارش ایمنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی ارتفاعات استان تهران برای امروز و فردا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش‌های پراکنده برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. با توجه به ماندگاری هوای سرد و نوزیدن باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد، پرجمعیت و صنعتی شهری در بعضی ساعات همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و غبارآلود (به ویژه صبح شنبه) خواهد بود.

از اواخر شنبه _بیست‌وچهارم دی‌ماه_ با ورود سامانه بارشی جدید به استان افزایش ابرناکی، بارش برف در ارتفاعات یخبندان، پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش بینی می‌شود و ادامه فعالیت این سامانه تا صبح روز دوشنبه_ بیست‌وششم دی‌ماه_ مورد انتظار است.

از دوشنبه با پایداری نسبی جو، نوزیدن باد قابل ملاحظه، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش آسمان تهران فردا شنبه _بیست‌وچهارم دی‌ماه_ قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای منفی دو و حداکثر دمای یک درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده برف، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی دو و حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی – امین‌آباد با کمینه دمای منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 633482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.