تبیین وظیفه‌ای همگانی است

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این زمانه، وظیفه همه ما تبیین کردن اصول است، گفت: جوانانی که امروز دستگیر و محاکمه می‌شوند از مسائل آگاه نیستند، چرا که دشمنان تبلیغات بد داشته و بر افکار آنان تأثیر گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین فقیهی امروز _جمعه بیست‌وسوم دی‌ماه_ در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: در قرآن کریم به پیامبر اکرم خطاب می‌شود که به او کوثر اعطا شده است. براساس آنچه در تفاسیر گفته شده، منظور از کوثر حضرت فاطمه (س) است زیرا پس از آیه ابتدایی سوره به جای آوردن نماز و قربانی در مقابل این نعمت به پیامبر تکلیف شده است.

وی افزود: در تفاسیر گفته شده که پدر عمروعاص پیامبر را به قطع نسل شماتت می‌کرد، اما در این سوره گفته شده با حضرت فاطمه (س)، نسل پیامبر تا قیامت ادامه پیدا می‌کند و آنان که او را شماتت می‌کردند، ابتر می‌مانند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شخصیت فاطمه زهرا (س) از همه ابعاد قابل بررسی است‌. ایشان شخصیتی بی نظیر داشتند. پیامبر (ص) که اولین شخصیت روی زمین بود، در مقابل فاطمه (س) می‌ایستاد، سر او را می‌بوسید و جای خود را به او می‌داد.

حجت الاسلام فقیهی افزود: در تاریخ نوشته‌اند زمان به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) زنان قریش مادر ایشان را تنها گذاشتند، اما ناگهان هاجر، آسیه، مریم و کلثوم خواهر موسی از طرف خداوند به کمک حضرت خدیجه می‌آیند تا وضع حمل کند. همچنین ۱۰ حورالعین با ظروفی از آب کوثر به آنجا آمده و پس از ولادت، حضرت زهرا را حمام کردند. ایشان در بدو تولد شهادتین را نیز قرائت کردند.

وی در ادامه درخصوص گرامیداشت روز زن گفت: امام زمان (عج) می‌فرمایند اسوه و الگوی ایشان دختر پیامبر است. مادران ما نیز باید حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند نه اینکه از بانوان غربی و بیگانه الگو برداری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: روش زندگی حضرت فاطمه (س) باید الگوی مادران ایرانی باشد چرا که ما یک کشور مسلمان هستیم و امام زمان ما ایشان را الگوی خود می‌دانند. به نظر حضرت فاطمه (س) ارزشمندترین عنصر برای یک خانم این است که نه او خود را در دید نامحرم قرار دهد و نه او نامحرم را بنگرد.

حجت الاسلام فقیهی افزود: حضرت فاطمه (س) شهیده ولایت و امامت است چراکه خود را فدای این دو امر کرد. دشمن از روز اول در صدد مبارزه با امام، پیشوا و ولی زمان و زیر پا گذاشتن دستور قرآن بوده است. پیشوا همچون خورشید نورافشانی می‌کند و دشمن می‌خواهد از این نور جلوگیری کند که نمی‌تواند.

وی ادامه داد: در این زمانه، وظیفه همه ما تبیین کردن اصول است. جوانانی که امروز دستگیر و محاکمه می‌شوند از مسائل آگاه نیستند چرا که دشمنان تبلیغات سو داشته و بر افکار آنان تأثیر گذاشته‌اند. روحانیون نیز برای تبیین مسائل مسئولیت ویژه‌تری دارند.

کد خبر 633471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.