انتقال یک زندانی ایرانی از کویت به کشور

سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال یک ایرانی محبوس در زندان‌های کویت به کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم مولایی‌جم اظهار کرد: انتقال این زندانی در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور و در راستای همکاری‌های حقوقی و قضایی ایران و کویت انجام شد.

وی افزود: با انتقال زندانیان ایرانی از سایر کشورها به ایران، شاهد بهبود شرایط معیشتی و بازپروری آنان هستیم. بنابراین با همکاری وزارت امور خارجه تلاش می‌کنیم با توجه به انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومان با بعضی کشورها، ایرانیان محبوس در این کشورها را برای گذران دوران محکومیت به ایران بازگردانیم.

معاون وزیر دادگستری از تلاش و همکاری وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها و دادگستری کل استان خراسان رضوی برای انتقال زندانی محبوس در کویت به کشور قدردانی کرد.

ابراهیم مولایی‌جم، سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان، بیست‌ونهم آذر سال جاری گفته بود که وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده‌های محکومان به آنان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳ زندانی را به کشور بازگردانده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 633394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.