قطع گاز ۲۵۵ واحد اداری و آموزشی پرمصرف اصفهان/ ورود سامانه بارشی سرد قطبی از هفته آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی دو روز تعطیلی مدارس و ادارات با هدف صرفه‌جویی بهینه در مصرف سوخت، گاز ۲۵۵ واحد اداری، آموزشی و بانکی در ۱۶ شهرستان استان به‌دلیل رعایت نکردن دستورکار خاموشی سیستم‌های گرمایشی قطع شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت ۷۰ اکیپ برای بازرسی خاموشی سیستم‌های گرمایشی ادارات و مدارس اصفهان، اظهار کرد: از مشترکان خانگی استان درخواست می‌کنیم که با توجه به افزایش برودت هوا و استفاده عادلانه از گاز طبیعی، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکل با مصرف درست رفع شود.

کاهش روزانه ۶۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز طی دو روز تعطیلی

وی افزود: در پی اعلام تعطیلی ادارات، مراکز آموزشی و بانک‌ها در استان اصفهان و الزام به خاموشی تاسیسات گرمایشی و برقی، بر اساس پایش‌ها طی روز گذشته، ۱۱۶ مگاوات بار معادل ۲۱۷۷ مگاوات ساعت انرژی در این بخش صرفه‌جویی شده است. به علاوه مصرف گاز روزانه ۶۰۰ هزار مترمکعب نسبت‌به زمان‌های مشابه کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تعطیلی مدارس و ادارات در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با اهداف مصرف و صرفه‌جویی بهینه سوخت گاز انجام شد، تاکید کرد: توصیه می‌شود که مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری با رعایت اصول ایمنی در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا هرگونه پیشگیری اختلال در تامین گاز انجام شود.

شیشه‌فروش درباره ممنوعیت استفاده از گرماتاب‌ها در فضای باز تصریح کرد: تاکنون شرکت گاز در استان ۱۷ هزار پایش انجام داده است. از ابتدای آبان‌ برای ۲۱۵۰ مشترک پرمصرف اخطاریه ابلاغ کرده و گاز حدود ۲۱۰ مشترک نیز قطع شده است.

ورود سامانه بارشی سرد قطبی از اوایل هفته آینده

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی سرد قطبی به‌تدریج از بعدازظهر امروز _ پنجشنبه بیست‌ودوم دی _ و شدت گرفتن آن اوایل روز شنبه بیست‌وچهارم دی‌ گفت: بارش برف برای هفته آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، اما با کاهش محسوس دما بارش‌ها به میزان سامانه بارشی فعلی که طی شب گذشته از استان خارج شده است، نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه راه‌های استان اصفهان به طول ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، افزود: از زمان آغاز طرح امداد زمستانی از نوزدهم دی‌، تعداد ۴۲ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۷۲۰ تیم امداد و نجات، ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال بوده‌اند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات در ۴۴ پایگاه هلال‌احمر و ۲۰۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی بین راهی در اصفهان و کاشان استقرار یافتند. ۷۲۰ تیم امداد و نجات ازجمله نیروهای امدادی، پلیس راهور، راهداری، هلال‌احمر و شهرداری برای پیشگیری از کنترل و حوادث ناشی از یخ و یخبندان به همراه ماشین‌آلات در راهداری‌ها استقرار یافتند.

کد خبر 633392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.