سایه سنگین اسناد محرمانه بر سر بایدن

کاخ سفید از کشف تعداد محدودی اسناد طبقه‌بندی‌شده در خانه شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت دلاور خبر داد.

به گزارش ایمنا، کاخ سفید امروز _ پنجشنبه بیست‌ودوم دی _ اظهار کرد: تعداد محدودی اسناد طبقه‌بندی‌شده در خانه شخصی جو بایدن در منطقه ویلمینگتون ایالت دلاور پیدا شده است.

این اسناد به دوران فعالیت بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور در دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بازمی‌گردد. اسناد دیگری نیز در یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن، جایی که بایدن دفتر داشت، پیدا شده است.

جو بایدن در واکنش به این موضوع گفت: تیم وکلای من اسناد طبقه‌بندی‌شده را بررسی کردند که به دوران معاونت ریاست جمهوری مربوط است. محتوای این اسناد به وزارت دادگستری اطلاع داده شده است.

این خبر در حالی است که بنا بر گزارش کاخ سفید، بایدن همکاری کامل خود را با قوه قضائیه در پرونده اسناد محرمانه اعلام کرده است؛ پرونده‌ای که باعث ایجاد شرایط دشوار برای کاخ سفید در زمانی است که مقامات در حال بررسی رسوایی بسیار بزرگ‌تر مربوط به سوءاستفاده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اسناد طبقه‌بندی‌شده هستند.

این تحولات در حالی است که رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این رسوایی‌ها گفته است که کنگره باید درباره کشف اسناد محرمانه در دفتر و منزل رئیس‌جمهور آمریکا تحقیق کند.

منبع: مهر

کد خبر 633388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.