مازوت مهمترین علت آلایندگی/تجربه روز پربارش در بام ایران

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سایه پاییز بر میراث بهشت ایران»؛ «بانوان اصفهانی به میهمانی آخر هفته شهرداری دعوت هستند»، «مشاغل خانگی زیر چتر مدیریت شهری»؛ «نمک‌پاشی بزرگراه شهید خرازی و پل‌های استقلال»؛ «کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی / تجربه روز پربارش در بام ایران»، «استقرار مخازن شن و نمک در ۳۰ نقطه منطقه ۱۱»؛ «پروژه بزرگ تونل شهدای امنیت قم به بهره‌برداری می‌رسد»، «مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است / حداقل در شرایط اضطرار مازوت مصرف نکنید»، «گلایه شهروندان گلپایگانی نسبت به وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر»؛ «بیش از ۳۴۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی آماده خدمت‌رسانی به مجاوران رضوی است» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

سایه پاییز بر میراث بهشت ایران

«سایه پاییز بر میراث بهشت ایران» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

درختان باغ‌شهر خوانسار به عنوان نماد گردشگری این شهر طی سال‌های گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو بوده که حفظ این میراث طبیعی را دشوار کرده است.

باغات بزرگ شهر خوانسار مملو از درختان تنومند با قدمت کهن است‌. این باغ‌شهر به بهشت ایران معروف بوده و این زیبایی مدیون زحمات و خدمات کشاورزان و طبیعت‌دوستان این دیار از ۲۰۰ سال گذشته تا به امروز است.

وجود این باغات زیبایی طبیعی، تندرستی، تولید انرژی و نشاط اجتماعی، اقتصاد گردشگر محور، فرهنگ کهن و بالندگی را برای این شهر در پی داشته است، اما این روزها حال و روز درختان معروف این شهر زیبا چندان خوش نیست و سایه اره برقی مرگ زودرس را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

باغات شهر خوانسار به دلیل توجه نداشتن شهروندان و مسئولان نسبت به این میراث ارزشمند و طبیعی طی سال‌های گذشته از بین رفته و تخریب درختان سرسبز شهر روند رو به رشدی داشته است.

مهدی احمدی، شهردار خوانسار در این خصوص گفت: شهرداری در راستای حفظ درختان، تمام درختان تونل سبز شهر را شناسنامه‌دار کرده و بتن و جداول اطراف درختان را برداشته است تا ریشه‌های آنها بتواند اکسیژن دریافت کند.

وی با اشاره به علت قطع درختان تنومند شهر، خاطرنشان کرد: قطع درخت نیاز به رأی کمیسیون ماده ۷ دارد، در این کمیسیون درخواست شهروندان برای قطع یا هرس به شهرداری ارسال می‌شود.

شهردار خوانسار ادامه داد: شهرداری برای قطع درختان فضای سبز شهری نیز باید با رأی کمیسیون ماده ۷ اقدام کند،، بدون اخذ مجوز کمیسیون ماده ۷ هیچ درختی در سطح شهر قطع نخواهد شد.

مشاغل خانگی زیر چتر مدیریت شهری

مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل توجهی در توسعه اقتصاد دارد. مدیران شهری نگاه ویژه‌ای به توسعه مشاغل خانگی دارند، چراکه این حوزه بر اقتصاد و فرهنگ شهر تأثیر مثبتی می‌گذارد.

برگزاری بازارچه شهری یکی از راه‌های معمول برای حمایت از مشاغل خانگی به ویژه در مناسبت‌هایی مانند اعیاد است که موجب معرفی هویت فرهنگی یک شهر و آداب و رسوم مردم آن خطه خواهد شد و نقش بسزایی بر توسعه فضای گفتمان شهروندی و ایجاد پیوستگی میان نسل‌ها دارد.

علیرضا شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود چهار برنامه ویژه در راستای حمایت از صنایع و تولیدات خانگی داشته‌ایم که در محل پارک بانوان، پارک ملت و حمام تاریخی میدان شهر برگزار شده است.

وی افزود: در این رویدادها بازارچه‌های موقتی ایجاد و از هنرمندان صنایع‌دستی و بانوان کارآفرین دعوت به عمل آمده است تا محصولات تولیدی خود را در این بازارچه‌ها به نمایش و فروش بگذارند.

مهدی مسعودی‌آشتیانی، کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت: اگر شهرداری را به عنوان یکی ارگان‌های خدمات‌رسان در کنار مردم ببینیم دیگر نمی‌توانیم از نقش شهرداری در رونق مشاغل خانگی یا توسعه پایدار شهر صحبت کنیم.

وی ادامه داد: اگر شهرداری را یک نهاد مردمی غیردولتی در نظر بگیریم، موضوع متفاوت خواهد شد، چراکه این ارگان یک نهاد مردمی است و دغدغه‌هایی مانند حمایت از مشاغل خانگی دارد.

این کارشناس اقتصادی پرداختن به مشاغل خانگی را یکی از راه‌های کسب درآمد مردم در زندگی امروزی می‌داند و تاکید کرد: مشاغل خانگی مانند گذشته تنها کوبلن‌دوزی یا قلاب‌بافی و بسته‌بندی حبوبات را شامل نمی‌شود و باید تعریف جامع‌تری از این مقوله ارائه شود. امروزه مدیریت اپلیکیشن‌ها از خانه و بسیاری از مشاغلی که به شکل دورکاری انجام می‌شود نیز مشمول همین امر خواهد شد.

کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی / تجربه روز پربارش در بام ایران

«کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی / تجربه روز پربارش در بام ایران» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

فریدون‌شهر یکی از شهرهای زاگرس‌نشین است که بخشی از آن در میان رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است؛ این شهر با ارتفاع بیش از دو هزار متر از سطح دریا دارای اقلیم کوهستانی بوده و به بام ایران معروف است.

متوسط بارندگی در این شهر ۶۰۰ میلی‌متر و بیشتر از نوع برف است. فریدون‌شهر به طور متوسط ۱۱۰ روز یخبندان دارد. فصل بلند زمستان در منطقه کوهستانی فریدون‌شهر که بیش از شش ماه طول می‌کشد، اقتضا می‌کند که به مطالعه دقیق‌تری پیرامون آثار پدیده برف و یخبندان بر فعالیت‌های شهری و زندگی شهروندان آن پرداخته شود.

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر در این خصوص گفت: زمستان امسال شاهد بارش‌ها با کولاک شدید بودیم، به نحوی که بعضی روزها به خصوص در ساعات نزدیک به بامداد، مجموع برف دپو شده در معابر شهری در بعضی از نقاط شهر به بیش از ۷۰ سانتی‌متر رسید. این حجم بارش در ۱۲ ساعت، طی سال‌های گذشته کمتر تجربه شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت ترافیکی شهر به‌خصوص خیابان‌های اصلی شهر و پارک خودروها در حاشیه خیابان، عملیات برف‌روبی بلافاصله آغاز شد تا شاهد خسارت کمتری باشیم.

شهردار فریدون‌شهر با بیان معابر شهر فریدون‌شهر ۳۸۰ کیلومتر است؛ لذا هنگام بارش با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم و این مواقع با دستگاه استیجاری کار برف‌روبی ادامه دارد، افزود: شهرداری ۹ دستگاه شامل سه دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه تراکتور، یک دستگاه کامیون برف‌روب و نمک‌پاش و یک دستگاه نیسان کمپرسی شن‌پاش دارد.

باتوانی ادامه داد: با توجه به نبود پارکینگ عمومی و پارک خودروها در کنار خیابان‌ها، عملیات برف‌روبی با مشکلات زیادی همراه است.

پروژه بزرگ تونل شهدای امنیت قم به بهره‌برداری می‌رسد

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد؛ شهردار قم با اشاره به مرحله جدید افتتاح پروژه‌های شهری در قالب طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» اظهار کرد: قم در مسیر توسعه، شعار مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست و در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور وزیر کشور، از پروژه بزرگ تونل شهدای امنیت در منطقه دو شهرداری بهره‌برداری می‌شود.

گلایه شهروندان گلپایگانی نسبت به وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر

«گلایه شهروندان گلپایگانی نسبت به وضعیت نابسامان ورودی‌های شهر» یکی از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

ورودی هر شهر به منزله شناسنامه شهر است. چنانچه مسافری وارد شهر شود و با صحنه زیبا و طراحی چشم‌نواز روبه‌رو نشود، چه بسا وارد شهر نشود و مسیر خودش را از کمربندی به سمت شهر بعدی ادامه دهد. شهروندان و مسافران در بدو ورود به شهر گلپایگان با درختانی بی‌برگ و نازیبا و انواع و اقسام تعمیرگاه روبه‌رو می‌شوند.

هر مسافر به نوبه خود می‌تواند موجب بهبود وضعیت اقتصاد یک شهر شود و انواع و اقسام شغل‌های مربوط به اسکان مسافران را ایجاد کند، با وجود اینکه گلپایگان شهری با پیشینه تاریخی بالا است، تلاشی برای جذب مسافر و زیباسازی شهر به خصوص در ورودی‌ها انجام نشده است.

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه ورودی‌های فاخری در شأن شهر گلپایگان نداریم، طرح اصلاح ورودی‌های شهر به شورای اسلامی شهر ارائه شده و به تصویب رسیده است.

وی افزود: طراحی ورودی شهر از سمت گوگد با رعایت اصول معماری و تناسبات و بررسی جوانب مختلف انجام و برای تعیین پیمانکار در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بارگذاری شده است.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. دلیل تأخیر ساماندهی ورودی‌های شهرحضور نداشتن پیمانکارها به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت است.

بانوان اصفهانی به میهمانی آخر هفته شهرداری دعوت هستند

سیدعلی معرک‌نژاد؛ مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در برنامه رادیویی «صدای شهر»، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا (س) به مادران، همسران و بانوان شهر اصفهان، اظهار کرد: پایان هفته جاری همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) و ایام تکریم مقام زن، شهر رنگ و بوی فاطمی خواهد گرفت.

وی افزود: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) روزهای بیست‌ودوم و بیست‌وسوم دی‎‌ماه بانوان، مادران و فرزندان کمتر از ۱۰ سال میهمان شهرداری خواهند بود و می‌توانند از مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهر به‌طور رایگان استفاده کنند.

نمک‌پاشی بزرگراه شهید خرازی و پل‌های استقلال

محمد صیرفی‌نژاد مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش نیروهای خدمات شهری این منطقه برای مواجهه با برف و باران گفت: نیروهای خدمات شهری با تمام امکانات و تجهیزات موردنیاز برای جلوگیری از یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی معابر منطقه دو بسیج شده‌اند.

استقرار مخازن شن و نمک در ۳۰ نقطه منطقه ۱۱

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ضمن اعلام آمادگی کامل شهرداری منطقه در روزهای برفی گفت: برای رفاه حال شهروندان، مخازن شن و نمک در ۳۰ نقطه منطقه استقرار یافته است.

مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است / حداقل در شرایط اضطرار مازوت مصرف نکنید

«مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است / حداقل در شرایط اضطرار مازوت مصرف نکنید» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه مهمترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، گفت: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کردند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.

بیش از ۳۴۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی آماده خدمت‌رسانی به مجاوران رضوی است

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از خدمت‌رسانی بیش از ۳۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری به همراه ۶۲۰۰ پاکبان در زمستان امسال خبر داد.

وی افزود: زمستان سال جاری علاوه بر ۶۲۰۰ نیروی پاکبان در مجموع بیش از ۳۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات تخصصی برای عملیات برف‌روبی و جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر فعال بوده و از این تعداد ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی ویژه برف‌روبی شامل خودروهای برف‌روب، نمک‌پاش و محلول‌پاش است.

کد خبر 633358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.