ارسال ۶۰ تن نمک به سایت‌های برف‌روبی پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آماده‌باش کامل سازمان مدیریت پسماند به‌منظور خدمت‌رسانی و پشتیبانی از مناطق شهر در شرایط جوّی ناپایدار تهران و مقابله با یخ‌زدگی معابر خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا شرفی درباره اقدامات این سازمان در بارش‌های چند شب گذشته تهران و کمک‌رسانی به ساکنان مناطق برف‌گیر اظهار کرد: شب گذشته، شب چهارم آماده‌باش کامل ماشین‌آلات و نیروها را پشت سر گذاشتیم و در بعضی از این شب‌ها برای پشتیبانی از مناطق برف‌گیر ازجمله مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۳، ۲۱ و ۲۲ در آمادگی کامل قرار داشتیم و به وظایف پشتیبانی‌مان عمل کردیم.

وی افزود: با توجه به تداوم شرایط ناپایدار جوّی، علاوه بر دپوی اولیه نمک و شن در سایت‌های مناطق، حدود ۶۰ تن نمک کریستال دیگر به سایت‌های پشتیبان سازمان پسماند آوردیم که ۴۰ تن آن را به منطقه یک تحویل دادیم و ۲۰ تن دیگر را در میان دیگر مناطق شمالی که درگیر برف بودند توزیع کردیم تا مشکلی برای تردد شهروندان در سطح معابر ایجاد نشود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ماشین‌های تخصصی برف‌روبی که به مناطق تحویل داده بودیم نیز در این مدت فعال بودند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ دستگاه ماشین پشتیبان، مناطق یک و چهار را پشتیبانی کردند. دو دستگاه ماشینی که در آبعلی مستقر بودند نیز بزرگراه‌های شهید بابایی و ارتش را در این مناطق زیر پوشش قرار دادند و امدادرسانی کردند.

شرفی درباره اقداماتی که برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر صبح امروز پنجشنبه بیست‌ودوم دی انجام شده است، گفت: از ساعت ۵ صبح امروز، چهار دستگاه خودرو بزرگراه‌های شهید بابایی و ارتش که نقاط دسترسی آن‌ها از بزرگراه امام علی (ع) است را نمک‌پاشی کردند. ضمن اینکه گشت کنترل در نقاط مختلف داشتیم و هیچ گزارشی مبنی بر یخ‌زدگی نداشتیم.

وی افزود: در صورت تداوم شرایط ناپایدار جوّی شهر تهران، آماده‌باش شبانه‌روزی ماشین‌آلات و نیروهای سازمان مدیریت پسماند تداوم خواهد داشت.

منبع: سایت شهر

کد خبر 633350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.