سرقت ۵۰ میلیاردی سارقان شیک‌پوش در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو سارق شیک‌پوشی که با دستبرد به ۲۷ منزل در شهر اصفهان ۵۰ میلیارد ریال به جیب زده بودند در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در حوزه غرب، شرق و جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازلشان، موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل‌هایی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند به بررسی علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جامانده از سارقان پرداخته و سرانجام با یک سری اقدامات هوشمندانه خود توانستند هویت دو نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد سارقان پس از شناسایی منازل افراد متمول برای اینکه کسی به آن‌ها شک نکند با لباس‌های شیک و مجلسی به صورت پیاده به محل سکونت آن‌ها رفته و پس از اطمینان از حضور نداشتن ساکنان، با ترفندی خاص وارد منازل آن‌ها شده و اموال با کم حجم و با ارزش از جمله سکه، طلا، وجه نقد و ارز را سرقت و به سرعت از صحنه متواری می‌شدند.

وی افزود: با رصد هوشمندانه صورت گرفته توسط کارآگاهان محل سکونت سارقان شناسایی و دو تیم عملیاتی برای دستگیری سارقان به محل اعزام شده و هر دو نفر در این عملیات دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال یافتند، اینکه در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان اموال مسروقه زیادی از جمله دستگاه قهوه‌ساز، سکه بهارآزادی، طلا، ارز، مودم و ادکلن کشف شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان در برابر مدارک و مستندات و ادله محکم پلیس با صراحت به ۲۷ فقره سرقت از منازل مردم اقرار کردند، اضافه کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کل اموال مسروقه توسط متهمان را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند که در این خصوص شناسایی و دستگیری اموال مالخر یا مالخران در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی، گفت: بارها گفته‌ایم که منزل جای مناسبی برای نگهداری تعداد زیادی طلا، پول و سکه نیست و این‌گونه اموال با ارزش را باید در صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و در صورت لزوم آن‌ها را در گاوصندوق‌های رمزدار و مخفی که در درون دیوار تعبیه می‌شوند، نگهداری کنند، همچنین توصیه می‌کنیم به استحکام و ایمنی منازل خود نیز به اندازه زیبایی آن اهمیت داده، راه‌های ورودی ساختمان و منزل خود را ایمن ساخته و برای ایمنی بیشتر منزل خود، از دزدگیر و آژیر استفاده کنند.

وی گفت: شهروندان باید در تمام ساعت‌های شبانه‌روز، به ویژه در مجتمع‌های مسکونی، درب‌های ورودی و پارکینگ را ببندند، اگر درب پارکینگ منزل دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکینگ، منتظر بمانند تا درب مجتمع به صورت کامل بسته شود و بعد محل را ترک کنند و در صورتی که بیرون از منزل بدون روشنایی کافی است، با نصب لامپ بر سر در منزل، روشنایی لازم را تأمین کنند.

کد خبر 633326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.