ثمره اجرای برنامه‌های فرهنگی باید ملموس باشد

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان باید شاهد ثمره اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ پنجشنبه بیست و دوم دی‌ماه _ در جلسه با جمعی از نمایندگان هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: مساجد به عنوان کانون‌هایی که مورد استقبال قرار می‌گیرد، می‌تواند در حوزه مباحث فرهنگی مؤثر باشد.

وی دلیل بعضی مشکلات و اعتراضات امروز جامعه را نادیده گرفتن پایگاه‌های فرهنگی و هئیت‌های مذهبی دانست و افزود: در امور فرهنگی به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم و مهندسی فرهنگی نداشته‌ایم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه ورود مسئولان به پایگاه‌های فرهنگی و مساجد باید منطقی باشد، خاطرنشان کرد: نباید اقدامی را که به صورت مردمی انجام می‌شود به واسطه تصدی‌گری خودمان خراب کنیم؛ کاری که منشأ مردمی داشته باشد، ارزش، جایگاه و اصالت بیشتری دارد.

واحدیان تصریح کرد: شهرداری باید در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضاسازی محیطی محور هیئت‌ها باشد. لازم است یک پشتیبانی همگانی توسط متولیان امر انجام شود تا مردم ثمره آن را در سطح شهر ببینند.

وی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی پایگاه فرهنگی در محله ۳۲ مهدیه، ادامه داد: لازم است اعتبار این اقدام فرهنگی در بودجه سال آینده لحاظ شود.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: اگر بخواهیم به اقدامات فرهنگی سرعت ببخشیم نیاز به اعتبارات دولتی داریم. هئیت‌های مذهبی باید از مسئولان متولی مطالبه‌گری کنند و شهرداری نیز در حد توان حمایت لازم را انجام دهد.

واحدیان گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم به ویژه در ورودی‌های شهر در راستای صیانت از حقوق شهروندان است؛ برحسب ضرورت، ساماندهی این مشاغل باید با جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: این موضوع به مشاور طرح جامع شهری شهرکرد پیشنهاد داده شده و در حال بازنگری است.

شهردار شهرکرد افزود: تجمیع مشاغل مزاحم شهری در مکانی مناسب علاوه بر کاهش آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی موجب جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، خدمت‌رسانی مطلوب به صاحبان کسب‌وکار، حذف زواید بصری در مرکز استان و رضایت شهروندان می‌شود.

واحدیان اظهار کرد: مدیریت‌شهری شهرکرد آماده تعامل، مشارکت و همکاری با شهرداری کیان و سایر شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری در حوزه‌های شهری و گردشگری است.

کد خبر 633300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.