از توانمندی‌های سالمندان استفاده شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت مراکز توانمندسازی مشارکت سالمندان و بهره‌مندی حداکثری از توان آنها با ملاحظات حرفه‌ای و اخلاقی مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _ پنج‌شنبه بیست‌ودوم دی_ در نشست هم‌اندیشی بررسی ابعاد ایجاد مرکز توانمندسازی سالمندان در پنج پهنه شهری تهران اظهار کرد: ارائه خدمات مطابق با این قشر جمعیتی و فرایندهای در حال حاضر که مربوط به سالمندان است و آسیب‌شناسی در زمینه مدیریت شهری مورد تاکید و ضروری است و در خواست می‌کنم کمبودها شناسایی و برطرف شود.

وی ادامه داد: در مدیریت این مراکز مشارکت سالمندان و بهره‌مندی حداکثری از توان آنان با ملاحظات حرفه‌ای و اخلاقی مورد تاکید است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نشست هم‌اندیشی بررسی ابعاد ایجاد مرکز توانمندسازی سالمندان در پنج پهنه شهری تهران، اعضای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

به گزارش ایمنا، بر اساس پیش‌بینی‌های مطرح شده در سال ۲۰۵۰ در جهان جمعیت سالمندان به بیش از ۲۱ درصد یعنی حدود یک نفر از هر چهار نفر افزایش خواهد یافت و توانمند سازی در زمینه فرهنگی بر ارزش و نگرش‌های شهروندان در تصمیم گیری و مشارکت در امور جامعه و سرنوشت شأن اطلاق می‌شود در این حوزه، توانمندسازی باید اعتماد به نفس در افراد ایجاد کرده و منجر به عزت به نفس افراد جامعه شود و فضایی فراهم شود تا ایده‌آفرینی کنند و به عمل تبدیل شود.

کد خبر 633285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.