احیای ۵۰۰ هکتار از فضای سبز شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: درحال‌حاضر حدود دو هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ هکتار آن احیا شده است، مابقی فضای سبز به دلیل کمبود یا نبود آب احیا نشده و رو به خشکی رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _ پنجشنبه بیست و دوم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرکرد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی برای جذب گردشگر را دارد تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم از این شرایط بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: در این راستا کمپ گردشگری شهرکرد در حال احداث و تکمیل است تا بتوان برای مسافرانی که وارد شهر می‌شوند دو معضل را رفع کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: با استقرار مسافران در پارک خسارت‌هایی به فضای سبز وارد می‌شود که با ایجاد فضا و کمپ می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اسکان در یک پارک مجهز و ارائه خدمات بهتر به این مسافران از دیگر اهداف است که با بهره‌برداری از این کمپ محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در دو تا سه بخش در این خصوص اعتبارات هزینه شده است، تاکید کرد: سال گذشته میراث فرهنگی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این کمپ هزینه کرد، امسال نیز ۸۵۰ میلیون تومان از اعتبارات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد به این امر اختصاص یافت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: این اعتبار برای ایجاد ۴۰ تا ۵۰ سکوی استقرار، معابر پیاده‌روی، مبلمان شهری و آلاچیق هزینه می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: بوستان اقبال در پایین‌دست این کمپ گردشگری واقع است که با رویکرد بوستان استراحت در نظر گرفته شده و حدود ۳۰ سکوی استقرار در آن احداث خواهد شد که می‌تواند مکمل کمپ گردشگری باشد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب، گفت: درحال‌حاضر حدود دو هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ هکتار آن احیا شده است، مابقی فضای سبز به دلیل کمبود یا نبود آب احیا نشده و رو به خشکی رفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب و تأمین آن وجود دارد، درخواست داریم بحث پساب شهرکرد در اسرع وقت و با اولویت توسط متولیان حل شود تا شهرداری بتواند با استفاده از این پساب، نیاز آبی فضای سبز شهر را تأمین کند؛ شهرداری باید در تمام حوزه‌ها خدمات‌رسانی کند، اما درحال‌حاضر به دلیل کمبود آب در حوزه فضای سبز با مشکل مواجه هستیم.

هاشمی افزود: پساب فاضلاب شهری باید پس از تصفیه به عنوان آب پایدار برای نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده شود؛ بنابراین لازم است انتقال پساب در اولویت پروژه‌های شهرداری قرار بگیرد.

کد خبر 633280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.