جشنواره «ترنم گندم‌زار» در شهر باغبادران برگزار می‌شود

شهردار باغبادران گفت: جشنواره «ترنّم گندم‌زار» برنامه‌ای مشارکتی است که توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران در روزهای ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن برگزار می‌شود.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه نشاط اجتماعی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار در کشورها به‌شمار می‌آید. چراکه نشاط اجتماعی آثار بسیاری در زندگی شهروندان یک جامعه دارد و به تعلق و همبستگی اجتماعی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، افزایش رضایت، افزایش امید در جامعه و پویایی اجتماعی منجر می‌شود.

وی افزود: توسعه روزافزون شهرنشینی، نفوذ مدرنیته و تغییر سبک زندگی باعث شده که ارتباطات بین افراد کمتر شود و این مسئله باید به‌عنوان یکی از ارکان مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد. در چنین شرایطی، وجود و حضور مؤلفه‌های نشاط در جامعه و عوامل افزایش شادی در زندگی فردی و اجتماعی، بسیار مهم به‌نظر می‌رسد و نیاز داریم که به‌صورتی جدی روی این موضوع بازنگری و سرمایه‌گذاری کنیم.

شهردار باغبادران تصریح کرد: جشنواره «ترنم گندم‌زار» برنامه‌ای مشارکتی است که توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران در روزهای ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هدف گرامیداشت این روزهای بابرکت و افزایش نشاط اجتماعی و توسعه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه زیبایی از آثار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران به‌صورت فرایندمحور، موضوع نان و گندم را به‌نمایش خواهد گذاشت که کار دستی این اعضا شامل تجهیزات فراوری نان و تولید گندم است.

امینی اضافه کرد: آداب و رسوم گذشته مردمان باغبادران در فراوری نان و محصولات تولیدی از ساقه، جوانه و خوشه گندم در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: سفال‌بافی بانوان باغبادران که در انتظار ثبت به‌عنوان میراث ناملموس این منطقه است، در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: تجلیل از بانوان مدال‌آور عرصه‌های مختلف ورزشی شهر باغبادران در طول سال جاری و تجلیل از بانوان شاغل در نانوایی‌های زنان‌پز، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط شهرداری باغبادران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این نمایشگاه روز پنجشنبه بیست‌ودوم دی با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان، شهرستان لنجان و شهر باغبادران برگزار خواهد شد.

امینی افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز از پنجشنبه بیست‌ودوم دی تا شنبه بیست‌وچهارم دی‌ از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی از توجه و نگاه ویژه شهرداری به استعدادیابی و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد شهر باغبادران در همه حوزه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بخش مهمی از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شهرداری باغبادران، تمرکز قابل قبولی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد و برگزاری جشنواره ترنم گندم‌زار نیز با هدف کشف و رشد و شکوفایی استعداد نسل جدید شهر اجرایی شد.

کد خبر 633152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.