ایران عضو «سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه» شد

هیئت وزیران در جلسه امروز خود با عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در «سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه» موافقت کرد.

به گزارش ایمنا، «سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه (بریتاکوم)» در ابتدای سال ۱۳۹۸ با هدف نقش‌آفرینی در عرصه‌های حاکمیت قانون در مالیات‌ستانی، خدمات مؤدیان مالیاتی، حل و فصل اختلافات مالیاتی و ظرفیت‌سازی از طریق اشتراک تجارب و روش‌های برتر برای حرکت به سمت محیط مالیاتی مساعد رشد اقتصادی تأسیس شد.

حیطه مأموریت این سازوکار یکپارچگی کشورهای مشارکت کننده در آن به شکل یک منطقه اقتصادی منسجم از طریق ایجاد زیرساخت‌ها، افزایش تبادلات فرهنگی و گسترش تجارت است.

هیئت وزیران به دولت اجازه داده با عضویت در «سازوکار همکاری سازمان‌های مالیاتی طرح پهنه راه»، نسبت به پرداخت حق عضویت خود اقدام کند.

سازمان امور مالیاتی کشور در فروردین ماه ۱۳۹۸ با شرکت در «نخستین کنفرانس مجمع همکاری سازمان‌های مالیاتی پهنه راه (بریتاکوم)» که در اوجن چین برگزار شد، در جایگاه «عضو ناظر» به بریتاکوم ملحق شد و همزمان، در سطح مشارکت کننده به عضویت «گروه ارتقای ظرفیت مالیاتی بریتاکوم (موسوم به بریتاسگ)» نیز درآمد.

کد خبر 633083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.