رانندگی در شرایط نامساعد جوی اصول خاصی دارد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگی در شرایط نامساعد جوی مانند باران، تگرگ، برف و باد، اصول و فرهنگ خاص خود را دارد که در صورت عمل به آن، علاوه‌بر حفظ ایمنی برای خود و سرنشینان از بروز خطرآفرینی برای خودروهای دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آب و هوا از عوامل تأثیرگذار رانندگی است، یعنی تغییرات جوی از جمله گرما، باران، برف و مه و زمان‌های مختلف روز همچون طلوع آفتاب، ظهر، غروب و شب، هر کدام شرایط خاص خود را برای رانندگی دارد، در نتیجه با یک نوع شیوه و تجهیزات معمول، نمی‌توان در تمام شرایط آب و هوایی رانندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به آداب و اصول مربوط به هرنوع شرایط آب و هوایی هنگام رانندگی، برای تأمین ایمنی خود و دیگران اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: هنگام رانندگی در برف و یخبندان، خودرو را در حالت دنده نگهداشته و از خلاص کردن آن پرهیز شود، زیرا این امر به کاهش سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به راننده می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگی در شرایط نامساعد جوی مانند باران، تگرگ، برف و باد اصول و فرهنگ خاص خود را دارد که در صورت عمل به آن، علاوه‌بر حفظ ایمنی برای خود و سرنشینان، از بروز خطر آفرینی برای خودروهای دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کاهش سرعت خودرو هنگام بارندگی از انجام دادن اقداماتی مانند ترمزهای ناگهانی و برداشتن یا فشار دادن پا از روی پدال گاز به طور ناگهانی پرهیز شود، در سطح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است از تغییر دنده از سبک به سنگین خودداری شود.

سرهنگ محمدی افزود: هنگام رانندگی در برف و یخبندان، چنانچه عقب خودرو دچار لغزش شد، برای جلوگیری از بروز حادثه برای خود و سرنشینان و دیگر خودروها به هیچ عنوان ترمز نکنید و فرمان را در راستای حرکت خودرو بچرخانید، همچنین پا را از روی پدال گاز برداشته و تا زمانی که خودرو به حالت مستقیم درنیامده است، از تغییر دنده به دنده سنگین‌تر خودداری کنید، زیرا این اقدام مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل، وسایل نقلیه یا سقوط آن به زیر پل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبقت گرفتن در برف و یخبندان برای خودروی سبقت گیرنده و دیگر خودروها بسیار خطرناک است، از این رو هنگام رانندگی برای حفظ جان خود، سرنشینان و خودروهای دیگر از سبقت گرفتن در این شرایطی پرهیز کنید.

کد خبر 633070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.